La Directa inicia una nova etapa amb energies renovades

No Comment
(Foto Comunitat Directa) (Foto Comunitat Directa)

Un nou web interactiu que potencia l’actualitat i una publicació en paper de periodicitat quinzenal amb més grafisme, disseny i noves seccions. Aquestes són les dues potes de la nova etapa de La Directa, que es va presentar el passat 30 de setembre a l’auditori de Can Batlló (Sants, Barcelona).

La nova pàgina web permetrà que les lectores facin aportacions informatives sobre una peça, enriqueixin la informació, opinen i proposin línies de recerca. També serà adaptable a mòbils i tauletes i gaudirà de més espai perquè llueixin els continguts fotogràfics i audiovisuals.

Després d’una breu explicació de les noves seccions de la publicació –que combinaran la crítica amb la proposta d’alternatives–, va tenir lloc un debat amb Xavier Vinader i Xavier Montanyà, que van destacar la importància de disposar de mitjans de comunicació autogestionats, amb vocació ciutadana i allunyats dels grans grups mediàtics. Els dos periodistes d’investigació també van destacar que el mitjà, nascut el 2006 i sòcia de Coop57 i la XES, “s’ha fet gran” i que aquesta nova etapa significa fer una passa endavant.

Des de Malarrassa volem donar tot el suport a La Directa en aquesta nova etapa. Us convidem a continuar llegint i col·laborant.

Difusió

Vols organitzar una presentació de la Directa al teu barri o poble? Vols donar-nos a conèixer entre les teves amigues i familiars? Vols construir una corresponsalia a la teva comarca? Vols ajudar-nos a pensar i executar campanyes de promoció? Si has respost sí a alguna de les preguntes anteriors, o tens alguna altra idea que pugui contribuir a donar a conèixer el projecte, posa’t en contacte amb nosaltres.

Disseny

Si tens coneixements de dibuix vectorial, maquetació, retoc d’imatge, animació, o altres tècniques vinculades al disseny, ens pots ajudar molt tant en la creació de continguts informatius (maquetació, infografia) com en les tasques de difusió del mitjà (cartellisme, materials promocionals, bàners). No cal ser una gran especialista, sinó més aviat tenir ganes de donar un cop de mà en la creació d’aquests materials i contribuir així a fer avançar el projecte voluntàriament.

Distribució

La distribució del setmanari és possible gràcies a una xarxa de complicitats que fan que sigui més fàcil i, sobretot, que arribi el més lluny possible. La distribució comercial no s’ajusta a les nostres necessitats, així que estem teixint una xarxa de distribució alternativa des del no-res. Pots col·laborar proposant-nos punts de venda al teu barri o poble; fent de Carme, per tal que les directes arribin puntualment a la bústia del veïnat sense passar per Correus o aprofitant el teu trajecte habitual per dur directes a un punt de venda.

Il·lustració

A la Directa concebem la il·lustració com a una eina més per a expressar les nostres opinions. La il·lustració té un pes i un missatge, no sols acompanya el text: el complementa, hi aporta informació, té un valor, un discurs propi i, fins i tot, pot contradir-lo. Això és el que per nosaltres significa il·lustrar. La il·lustració de premsa informativa és un àmbit poc accessible per a moltes de les persones que es dediquen a la il·lustració i volen aportar el seu punt de vista. A la Directa us donem la possibilitat de publicar la vostra feina,opinant i generant debat amb les vostres imatges.

Fotografia

Des d’una òptica social i crítica. Així és com l’equip de prop d’una quinzena de fotògrafs de la Directa fa la seva feina. Volem que col·laboris amb nosaltres. Pots fer-ho com més còmode et sentis: fotografia d’autor, reportatges periodístics, cobrint de convocatòries…qualsevol cosa que pugui tindre un interès informatiu dins dels criteris del setmanari. Cada dia més gent camina pel carrer amb algun aparell capaç de retratar el què passa al seu costat. Si creus que la fotografia que has fet pot servir per denunciar una situació d’abús o injustícia, fes-nos-la arribar.

Opinió

Tens alguna cosa a dir? A la Directa et donem l’espai. Pots fer-ho de dues manera. Pots enviar-nos una carta a cartes@setmanaridirecta.info, amb una extensió màxima de 1.100 caràcters amb espais i signada amb el teu nom, la teva localitat i alguna dada de contacte. O bé pots participar amb un escrit de reflexió o anàlisi sobre un afer d’actualitat.

Publicitat

La publicitat acompleix dues funcions a la Directa. Per una banda, és una font de fiançament per continuar la nostra tasca informativa i per l’altra, una forma de visibilitzar qui som. Per mitjà de les entitats i empreses que s’anuncien al paper o a la pàgina web, mostrem la riquesa de projectes que s’estan desenvolupant des de diversos àmbits. La difusió que té la Directa la converteix en un canal molt potent per arribar al públic. Si esteu interessades en recolzar el projecte informatiu tot anunciant-vos a la web o al paper, contacteu-nos.

Redacció

Ens podeu escriure a l’adreça general de la redacció redaccio@setmanaridirecta.info per informar-nos de qualsevol tema d’actualitat. També podeu fer de col·laboradors del setmanari posant-vos en contacte amb la redacció de Barcelona o amb qualsevol de les corresponsalies (el llistat el pots trobar a l’apartat ‘Qui som’). Un dels aspectes que també us pot agradar per tal de ficar-hi cullerada és l’apartat de l’Observatori dels Mitjans. Necessitem de la vostra ajuda per tal de radiografiar els mitjans de comunicació.

Vídeo

L’aparició de la web ens permet tractar la informació amb nous formats. A part de poder abundar més en la imatge, també podrem informar a partir de vídeos d’elaboració pròpia i fer-nos resó d’altres, que considerem de destacada importància. En aquesta direcció, la Directa vol col·laborar estretament amb altres mitjans lliures com LaTele.cat dinamitzada per l’Assemblea per a la Comunicació Social, però també amb totes les plataformes que arreu del territori treballen en l’àmbit audiovisual des d’una òptica de crítica social.

 

Related Articles

Deixa un comentari