1r Congrés en Defensa del Transport Públic a Catalunya, el proper 11 d’abril

No Comment

El proper dia 11 d’abril se celebrarà el 1r Congrés en Defensa del Transport Públic amb els objectius d’aglutinar, unificar i amplificar les lluites reivindicatives –laborals, socials, veïnals i ecologistes–, i també construir un nou model de transport públic per a tothom. El transport públic és un dels pilars fonamentals per a una societat justa i equitativa, i una prioritat urgent davant l’actual crisi social, energètica i ambiental.1r congrés transport públic

Les polítiques dels successius governs municipals, de la Generalitat de Catalunya i del Govern espanyol no han afavorit el transport públic ni han fomentat un model de mobilitat social i sostenible. És més, han anat en direcció contrària, sempre promovent l’ús del vehicle privat (infraestructures viàries, peatges a l’ombra, subvencions directes a la compra, descomptes en les autopistes, etc.). Mentrestant, la promoció del transport públic es veu contínuament atacada, entre d’altres, per l’encariment dels preus, la supressió d’infraestructures, rutes i horaris de trens i autobusos (abandonament de l’R-3 o l’anunci de supressió de la línia urbana de ferrocarril a Salou i Cambrils…), l’empitjorament generalitzat de les condicions de la mobilitat, la manca d’accessibilitat, les privatitzacions (per exemple, la T-Mobilitat) o la no aprovació d’una llei de finançament del transport públic, pendent des del 2004 d’acord amb la Llei 9/2003 de la mobilitat.

En aquest marc, es convoca el 1r Congrés en Defensa del Transport Públic de Catalunya, que tindrà lloc el proper 11 d’abril del 2015 a l’Ateneu l’Harmonia de Sant Andreu (Recinte Fabra i Coats, carrer de Sant Adrià, 20 –Barcelona–). En aquest Congrés participaran usuàries, tècniques, ecologistes i expertes del transport públic, i s’abordaran propostes i estratègies d’acció en tres eixos principals:

  1. Tarifes i finançament del transport públic.
    2. Serveis de transport públic (subdividit en: 2.1. Zona 1 – Àrea metropolitana de Barcelona, i 2.2. Interurbà/Rodalies/Regionals/Internacional).
    3. Model de gestió pública i participació ciutadana (opacitat, corrupció, privatitzacions, T-Mobilitat i espais de participació).

    Atesa l’amplitud de les metes a assolir, el Congrés pretén posar en comú les lluites i accions al carrer per fer visibles les reivindicacions, i treballa per generar propostes i alternatives confluents per tal de garantir el dret universal a la mobilitat, entès com un servei públic de gestió directa que garanteixi: l’accessibilitat social, territorial i per a les persones amb discapacitat; la seguretat, i el respecte al medi natural i la salut de les persones.

Per això, es duran a terme les accions necessàries per tal que els acords assolits entre les assistents al Congrés siguin inclosos en les agendes polítiques de tots els actors en el territori català.

https://congresdefensatransportpublic.wordpress.com/

Entitats impulsores i adherides (a data d’avui):
Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP)
Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya (CONFAVC)
Ecologistes en Acció de Catalunya
Federació de Veïns i Veïnes de Barcelona (FAVB)
Plataforma Stop Pujades
Perquè no ens fotin el tren
Jóvens de les Terres de l’Ebre
Trens dignes de les Terres de l’Ebre
Federació ECOM
AV La Florida Sta. Perpetua
Plataforma Ciutadana Rodalies Hospitalet Miami Pratdip Tivissa
Iaioflautas
ARRAN Gràcia
Assemblea 15-M Sants – Les Corts
Coordinadora per a la Salvaguarda del Montseny
Coordinadora Obrera i Sindical
Assemblea 15-M de Sarrià – St. Gervasi
MIFAS (Minusvàlids Físics Associats) de Girona

Related Articles

Deixa un comentari