Correus: CGT denuncia deteriorament del servei per Nadal, tot i els beneficis milionaris de l’empresa

No Comment
CGT denuncia el deteriorament del servei postal a Terrassa i comarca durant les festes de Nadal, tot i els 193 milions de beneficis de l’empresa durant l’any passat.

CGT Correus advertia en un comunicat fet públic el passat 9 de desembre de la “previsible deterioració dels servei de Correus durant aquestes festes de Nadal”, com a conseqüència de l’habitual augment del trànsit de trameses amb “l’arribada de felicitacions nadalenques i paquets amb regals”. Un increment que xifren en a prop del 50% en relació a l’any anterior. Però, cal afegir aquest any la distribució de la propaganda electoral. Aquest repartiment, informa CGT, s’hauria d’haver iniciat el dia 4 de desembre, però “per una decisió de la direcció, que ni entenem ni compartim” això va tenir lloc el dia 9. Així, aquesta tasca es perllonga fins al divendres 18 de desembre.

Correus façana 2 Oficina central de Correus a Terrassa

El sindicat adverteix que les càrregues de treball pròpies de la distribució de la propaganda electoral durant els dies de campanya, tot soles, equivalen a la càrrega de treball que pot desenvolupar un carter durant un dia. Recorden així mateix que el repartiment d’aquesta propaganda s’ha de fer durant la jornada normal de treball, però que té prioritat sobre les altres trameses particulars.

Cal afegir en aquest cúmul que el dia 17 de desembre es realitzen eleccions sindicals a Correus i que el nombre de meses de votació es va reduir i aquest any tota la plantilla del Vallès Occidental ha d’anar a votar a l’Oficina Principal de Terrassa. Així doncs, calculen que serà poca la feina efectiva que es pugui realitzar en aquest dia.

Per tot això, CGT Correus de la comarca anuncia que “Davant d’aquesta situació, la direcció de Correus ha augmentat molt poc la contractació de personal específic per aquesta campanya a la nostra comarca, motiu pel qual es previsible que el repartiment de les trameses particulars pateixi retards, malgrat l’esforç del personal de base”.

Finalitza el comunicat denunciat el fet que l’empresa “prioritza el benefici empresarial i els interessos dels polítics per sobre del dret dels ciutadans a tenir el servei públic postal de qualitat que mereixen i que és possible, perquè Correus va tenir en 2014 uns beneficis superiors als 193 milions d’euros”.

 

Related Articles

Deixa un comentari