Atlantis, assegurances ètiques, amb un fort component social

No Comment

Atlantis, servei assegurador de l’economia social, amb Segell EthSI: només tres asseguradores a l’Estat espanyol.

Entrevista amb Rosana Mayordomo, Directora Comercial d’Atlantis, el servei assegurador de l’economia social, un bon exemple d’entitat compromesa amb els valors de l’economia social i el desenvolupament sostenible. La seva oferta es caracteritza per una visió ètica i social de l’assegurança, que la fa diferent de la majoria d’entitats del mercat assegurador.

-Què fa realment diferent Atlantis d’altres serveis asseguradors?

-Atlantis ha triat des de sempre oferir solucions d’assegurances diferents de les tradicionals, que fossin coherents amb el seu posicionament en el món de l’economia social. La seva oferta s’inscriu en una perspectiva de defensa de valors com la confiança i el respecte, la solidaritat, la transparència, la claredat i la solvència. Per això, la seva acció es recolza en principis mutualistes, cooperativistes, sindicals i veïnals, principis que són defensats també pel gran grup assegurador al qual pertany.

En l’entorn econòmic i social actual, d’inseguretat i precarietat, Atlantis continua sent fidel als seus valors d’origen. No es tracta només d’una declaració d’intencions, el que volem és que les nostres decisions i actuacions, així com els productes i serveis que oferim, siguin un fidel reflex de la filosofia que ens caracteritza. Ja fa més de sis anys que Atlantis ha obtingut el segell EthSI, que certifica una gestió ètica i solidària.

Aquest distintiu certifica el compliment de criteris relacionats amb el foment de la sostenibilitat social, ambiental i la transparència, tant a nivell de la nostra gestió com dels productes que oferim. Valora aspectes relacionats amb un comportament ètic de l’organització: responsabilitat social, inversió socialment responsable, mutualisme, transparència o vinculació amb l’economia social, entre altres. Atlantis va ser la primera companyia asseguradora en obtenir aquesta certificació, validada cada any per un comitè avaluador independent.

Rosana Mayordomo Foto Atlantis Rosana Mayordomo Foto Atlantis

-Algun exemple concret del que pot fer un servei assegurador per posar en pràctica la vocació social?

-A més de les assegurances, per garantir la protecció i el benestar dels assegurats, existeixen diferents mitjans per posar-nos al servei de les persones i del seu benestar. El nostre Fons de Solidaritat, per exemple, és un fons econòmic que permet oferir una ajuda específica, fora del marc contractual de la pòlissa, a aquells clients que per un esdeveniment imprevist i aliè a la seva voluntat es vegin immersos en dificultats que l’assegurança, com a tal, no pot cobrir.

Però no ens quedem aquí. Ja fa més de 6 anys, davant la perspectiva d’una crisi d’efectes profunds sobre l’estabilitat laboral, Atlantis va incorporar en les pòlisses que oferia, de manera totalment gratuïta, la garantia de Protecció d’Assegurances per Desocupació. Gràcies a això, molts dels seus clients s’han beneficiat d’aquesta cobertura i s’han alliberat temporalment de pagar les seves pòlisses de cotxe, moto, llar, caravanes, accidents o vida, sense renunciar a la tranquil·litat d’estar perfectament assegurats. Mitjançant aquesta cobertura, si es compleixen les condicions establertes, es reemborsa al client l’import de la prima anual que hagi abonat per la seva assegurança, amb un límit màxim per assegurat de cinc pòlisses i 1.000 euros a l’any. Estem molt orgullosos de poder contribuir, d’aquesta manera, a mitigar una mica els efectes de la crisi, que tant està perjudicant les famílies treballadores.

-Quin vincle té Atlantis amb les associacions veïnals i els veïns?

-Atlantis té des de fa molts anys uns forts llaços amb l’àmbit de les associacions veïnals. L’aliança estratègica que tenim amb la CONFAVC (Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya) ens permet oferir a les associacions i als veïns i veïnes assegurances de qualitat fonamentades en principis mutualistes i de l’economia social: auto, moto, llar, vida, accidents, estalvi, responsabilitat civil, multirriscos de locals, etc… Parlem sempre d’un servei assegurador amb la millor relació qualitat/preu i un fort compromís ètic i solidari.

-Recentment heu tingut canvis importants.

-Sí, al 2015 Atlantis s’ha integrat al Grup ACM Espanya, Grup Assegurador de Crédit Mutuel. Crédit Mutuel és una entitat mutualista financera líder a l’entorn de l’economia social a França, amb una característica molt especial: no cotitza en borsa i la seva propietat es reparteix entre els 7,5 milions de mutualistes. Així doncs, el seu objectiu de gestió és fomentar el desenvolupament, oferir un servei de primera qualitat al menor cost possible i garantir la seguretat de tots els seus clients. Entre els seus punts forts destaca haver estat el banc europeu que millor ha suportat els tests d’estrès i ser una de les marques preferides pels ciutadans francesos.

-El fet de pertànyer a un grup tant gran no podria allunyar una mica Atlantis del seu entorn natural i dels valors que defèn?

Absolutament no. El denominador comú de totes les empreses del grup és la seva visió de la persona, dels clients, com a centre de tot el que fem i tots els projectes que desenvolupem. El grup Assurances du Crédit Mutuel és un gran grup assegurador compromès amb les persones. I aquesta visió és la que nosaltres hem defensat sempre i la que ens manté tant a prop dels veïns i de les seves famílies.

Inclús et puc dir que els valors de Crédit Mutuel potencien encara més les excel·lents relacions d’Atlantis amb l’àmbit de les Associacions Veïnals, així com els avantatges i promocions exclusius que ve oferint a tots els veïns i veïnes. El fet de pertànyer a un grup tant important ens permet ampliar la gamma d’assegurances i serveis que oferim, gràcies a les sinergies que s’han creat amb les altres empreses del Grup ACM Espanya. Per exemple, ara podem oferir a les famílies una assegurança de salut i dental de qualitat, una completa cobertura de decessos, i pròximament fins i tot una assegurança per a mascotes, entre d’altres. Tots aquests nous productes estan assegurats a través d’Agrupació AMCI, asseguradora que també pertany al Grup ACM Espanya. La resta de productes que ja venia oferint Atlantis Assegurances, si bé segueixen sent exactament els mateixos, ara estan assegurats per AMGEN, entitat del mateix grup amb qui s’ha fusionat recentment.

Tots aquests canvis estan encaminats a millorar encara més l’oferta i la qualitat del servei que oferim als nostres clients i, sobretot, a garantir que seguim defensant els valors que compartim amb l’entorn de l’economia social. Aprofito per animar a totes aquelles persones que comparteixen aquests mateixos valors a posar-se en contacte amb nosaltres, per conèixer la “diferència Atlantis”.

Redacció

A Terrassa, sindicats i associacions veïnals

Dos dels sindicats més importants del país, CCOO i UGT, i la Confederació d’Associacions Veïnals de Catalunya s’asseguren amb Atlantis. La relació, però, és molt més que l’assegurança, com reconeixen les dues parts i es pot veure de seguida a la publicitat i, fins i tot, espais compartits. És el cas de Terrassa, per exemple, on l’asseguradora ètica té oficina pública a la seu de CCOO.

En Lluís Vidal Sixto, actualment secretari d’organització comarcal del sindicat, explica que la relació s’inicià el 1990, amb un acord d’Atlantis amb CCOO Catalunya. El sindicat, de fet, fa una assegurança bàsica a totes les persones afiliades i a les representants i delegades, a més de la gent que fa cursets de formació i reciclatge. Hom parla, per tant, de més de 20.000 persones en la Unió Intercomarcal del Vallès Occidental i Catalunya Central.

«L’aliança amb Atlantis», declara en Lluí Vida, «és un acord de cooperació, vinculat a un contracte, clar, però amb aquesta característica d’acord entorn del segell d’assegurances ètiques i socials, a més de patrocini d’iniciatives socials.

L’acord ha crescut aquest temps i s’han creat productes per poder incloure en convenis col·lectius, sigui de sector o empresa, generalment pòlisses d’accident i previsió complementàries. Així mateix, si hi ha tancament d’empresa, es poden establir acords de rendes, ajuts a prejubilació i altres. D’altra banda, en general, en cas de quedar-se a l’atur, les assegurades tenen un any de cobertura.

Entre les iniciatives socials que Atlantis ajuda a promoure hi ha la cursa per la justícia social, que aquest any celebrarà la quarta edició.

Les pòlisses, informa el secretari d’organització sindical, no representen cost addicional per les persones (les quotes a CCOO van dels 2 euros als 11 euros), doncs és un contracte col·lectiu. La cobertura és de fins a 9.000 euros.

Associacions veïnals

En un nivell més discret, l’associació veïnal de Lluís Companys també té relació amb l’asseguradora. Hom parla en aquest cas, de responsabilitat civil, accidents als locals, cedit per l’ajuntament, i també del personal de la junta, de les voluntàries i monitores, i de les criatures dels casals d’estiu.

La Norma Cervera, secretària de la junta, ha conegut altres assegurades i garanteix que «és molt diferent amb Atlantis; no només pels preus i prestacions, sinó principalment per la disposició i atenció real que tenen per atendre i solucionar problemes».

Fins ara, han contractat només allò que l’associació com entitat necessita, però es disposen a fer campanya entre les persones sòcies i veïnes del barri.

Pep Valenzuela

Related Articles

Deixa un comentari