BiTer vol que es pensi en els ciclistes per adequar la carretera de Terrassa a Castellar i a Sentmenat

No Comment

Fa uns mesos la Generalitat va anunciar la licitació per millorar la  seguretat viària de la carretera C-1415a entre Terrassa i Sentmenat. Davant d’aquest fet, l’entitat BiTer fa un seguit de propostes per adequar aquesta via a les necessitats dels ciclistes.

Aquesta carretera és molt freqüentada per ciclistes i és  una de les més utilitzades de la comarca, ja que dóna accés a molts altres itineraris de carreteres locals al voltant del Parc de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, segons fa notar l’entitat de promoció de la bicicleta.

Per això, des de BiTer es demana que es faci un carril bici segregat de 1.600 metres entre la rotonda del polígon de Can Petit de Terrassa i la cruïlla de la C-1415a amb la BV-1248, per connectar amb el futur carril bici de Sabadell a Matadepera, anunciat recentment per la Diputació de Barcelona, i l’accés a l’Anella Verda per la Masia de Mossèn Homs.

botomalarrassa

L’objectiu és també guanyar voral allà on es pugui. Segons BiTer, hi ha llocs on això seria possible, ja que quan es va fer aquesta carretera fa molts anys ningú va tenir en compte la bicicleta. En alguns trams hi ha espai per a fer-ho, ja sigui perquè hi ha terreny suficient o perquè les baranes estan a tocar de la calçada. Per això, l’entitat considera adequat limitar la col·locació de les baranes protectores només allà on faci falta.

En opinió de BiTer, actualment, molts trams de carreteres semblen circuits de competició i poden tenir un efecte contrari en la reducció de la velocitat. La seguretat passa primer per respectar les normes i especialment els límits de velocitat. L’entitat afirma que evidentment, les baranes no han de contenir elements tallants.

Related Articles

Deixa un comentari