“Màrqueting amb perspectiva social”, profitós curs amb projectes futurs de la Terrassa Cooperativa

No Comment

El passat dimecres 22 de novembre es va dur a terme la tercera activitat dirigida a empreses i emprenedors del programa de la Terrassa Cooperativa. Una sessió tan interessant que es va allargar al carrer, on els assistents van relacionar-se i teixir possibles projectes de futur pròxim.

En aquesta ocasió, els assistents van poder aprendre sobre el món del màrqueting que no es redueix a un simple anunci, sinó que és tot un procés que comença en la definició de l’empresa i els seus valors. Valors que mostrarà als consumidors.

Després de la crisis del 2008, els consumidors es preocupen molt més en saber en què i on inverteixen els seus diners. No tan sols perquè tenen pressupostos més baixos, sinó també perquè ha crescut la consciència de saber d’on ve i com es gestiona el que compren.

Per tant, el curs “Màrqueting amb perspectiva social” presentà eines de com fer arribar a aquests consumidors els valors que les cooperatives i entitats de l’ESS aporten des del seu origen als productes o activitats que fan.

Perquè aquests tipus d’empreses i entitats comencen ja planificant des del seus pilars amb una vessant social i solidària, tenen ja construït un discurs coherent i veritable que les empreses convencionals avui dia estan intentant mostrar amb els seus anuncis. Les grans empreses, mostrà la Bàrbara Ortuño, de Calidoscop per les FCTC, a través de molts exemples com intenten mostrar un tipus de valors als que fins ara no havien donat importància i que no tenen incorporat al seu fer intern, però que mostren als anuncis com veritables.

Això també ha portat, com bé va comentar la Bàrbara, a que es confongui màrqueting amb l’intent de manipulació d’un anunci buit de contingut. Per aquest motiu, les cooperatives i entitats de l’ESS tenen un camí llarg recorregut, donat que en els seus valors estan el sí de la seva existència.

Related Articles

Deixa un comentari

Enquesta sobre Malarrassa
foto diari octubre Respon aquesta enquesta i ajuda'ns a millorar! L'enquesta és totalment anònima. Dedica només 5 minuts del teu temps a respondre a aquest qüestionari.
SEGUEIX-NOS A TWITTER