“Màrqueting amb perspectiva social”, profitós curs amb projectes futurs de la Terrassa Cooperativa

No Comment

El passat dimecres 22 de novembre es va dur a terme la tercera activitat dirigida a empreses i emprenedors del programa de la Terrassa Cooperativa. Una sessió tan interessant que es va allargar al carrer, on els assistents van relacionar-se i teixir possibles projectes de futur pròxim.

En aquesta ocasió, els assistents van poder aprendre sobre el món del màrqueting que no es redueix a un simple anunci, sinó que és tot un procés que comença en la definició de l’empresa i els seus valors. Valors que mostrarà als consumidors.

Després de la crisis del 2008, els consumidors es preocupen molt més en saber en què i on inverteixen els seus diners. No tan sols perquè tenen pressupostos més baixos, sinó també perquè ha crescut la consciència de saber d’on ve i com es gestiona el que compren.

Per tant, el curs “Màrqueting amb perspectiva social” presentà eines de com fer arribar a aquests consumidors els valors que les cooperatives i entitats de l’ESS aporten des del seu origen als productes o activitats que fan.

Perquè aquests tipus d’empreses i entitats comencen ja planificant des del seus pilars amb una vessant social i solidària, tenen ja construït un discurs coherent i veritable que les empreses convencionals avui dia estan intentant mostrar amb els seus anuncis. Les grans empreses, mostrà la Bàrbara Ortuño, de Calidoscop per les FCTC, a través de molts exemples com intenten mostrar un tipus de valors als que fins ara no havien donat importància i que no tenen incorporat al seu fer intern, però que mostren als anuncis com veritables.

Això també ha portat, com bé va comentar la Bàrbara, a que es confongui màrqueting amb l’intent de manipulació d’un anunci buit de contingut. Per aquest motiu, les cooperatives i entitats de l’ESS tenen un camí llarg recorregut, donat que en els seus valors estan el sí de la seva existència.

Related Articles

Deixa un comentari