Plataforma per la Sanitat denuncia la “situació inacceptable” del servei a Terrassa

No Comment

al taulell de hospital per demanar horaAmb data d’avui 14 d’octubre, la Plataforma en Defensa de la Sanitat Pública de Terrassa (PDSPT) ha fet públic un comunitat en el qual denuncia les dificultats que un ciutadà de la ciutat hauria tingut en voler marcar una visita amb el seu metge de capçalera al Cap Rambla. “Ell la va sol•licitar el 3 de setembre”, informa la PDSPT, però “no li va ser donada fins el 24 de octubre”, i encara perquè aquest ciutadà va posar una reclamació el 3 d’octubre.

D’acord amb informacions de l’afectat, citades al comunicat, “molts usuaris es queixaven; el seu retràs no era pas l’únic”. La reducció horària que va afectar el servei durant el període estival, afegeix, hauria pogut ser la causa d’aquests retards actuals. Per exemple, la radiografia (RX) que li va ser efectuada a l’usuari abans de l’estiu no la veurà el metge de capçalera fins el 24 d’octubre.

Si aquesta RX evidenciés alguna patologia important, denuncien des de la Plataforma, “les retallades i la conseqüent retallada del servei retarden qualsevol teràpia durant aquest temps”. Afirmen que el CAP Rambla “ha retirat la possibilitat de tenir una “hora espontània” quan el teu metge de capçalera no tenia possibilitat de donar una visita immediata”.

Aquest mateix pacient confirma, sempre d’acord amb el comunicat de la Plataforma, que “també el pneumòleg del CAP Rambla s’ha evaporat”. Aquest era un recurs que permetia un control periòdic dels malalts crònics, assegura una treballadora d’aquest centre. Ara, però, són enviats a Consultes Externes de Mútua i donats d’alta per ser controlats pel metge de capçalera, a menys que s’aguditzin.
D’aquesta manera, asseguren, “retrocedim; els casos que s’aguditzen van a parar a Urgències”. I així, “les retallades van acabant amb la prevenció”.

Related Articles

Deixa un comentari