El BiTer demana un carril bici que connecti Terrassa amb Matadepera

No Comment

El passat diumenge 22 de novembre, fins a 50 ciclistes han pedalat per demanar a la Diputació de Barcelona, administració titular d’aquestes carreteres, que es construeixi una connexió segura amb bicicleta entre Terrassa i Matadepera.

La pedalada reclamava, per una banda, executar el projecte que està redactat des de l’any 2012, i que preveu la construcció d’un carril bici en el tram interurbà de la carretera de Matadepera (BV-1221 i BV-1275). Una part d’aquest carril bici, ja fa uns anys que es va construir. En el tram urbà de la carretera de Matadepera, es demana a l’Ajuntament de Terrassa, la construcció d’un carril bici entre la comissaria dels Mossos d’Esquadra i la plaça de l’Aigua, per connectar amb els carrils bici de l’av. Abad Marcet i Jaume I. L’entrada en funcionament de l’estació de FGC de Nacions Unides justifica encara més la necessitat d’aquesta infraestructura, segons l’associació BiTer, per facilitar-ne l’accés amb bicicleta, un transport ràpid, sostenible i saludable, des dels habitatges de Matadepera i els equipaments del nord de Terrassa, com ara el Parc Audiovisual, Orbital 40 i Club Egara, entre d’altres. S’han afegit a la reivindicació el Club Egara i la Unió Excursionista de Matadepera.

D’altra banda, es demanava l’inici de l’estudi per unir amb carril bici el centre de Terrassa per la carretera de Castellar (C-1415a) amb la Torre de Mossèn Homs, com a una de les portes d’entrada principals a l’Anella Verda de Terrassa i amb el nucli urbà i equipaments de Matadepera (BV-1248). En el tram urbà, es demana a curt termini a la Diputació, una actuació low-cost, sense obra civil, que permeti l’ús compartit del carril bus als ciclistes, així com un carril dret a 30 km/h per donar més seguretat.

Totes les reivindicacions es fan pensant també en un accés còmode i segur a peu.

Font: BiTer

biter_Matadepera_15

Related Articles

Deixa un comentari