Can Tusell planteja les seves reivindicacions en una reunió amb TeC

No Comment

«És una vergonya que eliminessin l’autobús que arribava fins al barri», sentenciava una veïna tot reclamant: «ja que no tenim tendes ni comerços al menys tenir el bus, no?». Això mateix, al barri de Can Tusell l’únic comerç que roman obert és una farmàcia; és una situació que ve de lluny, i per acabar d’agreujar-la amb el canvi de les línies de fa uns mesos han perdut la connexió directa amb la ciutat. «És que no han pensat en res, ni en la gent gran que pateixen carregant sense poder més el carro de la compra».

Assistents a l'audiència convocada per TeC a Can Tusell. Foto PV Assistents a l’audiència convocada per TeC a Can Tusell. Foto PV

Així està la cosa al barri, ni comerços ni serveis i, a sobre, com descrivia el portaveu del grup de TeC a l’Ajuntament, en Xavi Matilla, «hi ha també les barreres físiques que l’aïllen», la carretera de Matadepera, la riera, el polígon industrial… La part nord del barri és un «cementeri», declarava indignat un dels assistents a l’audiència ciutadana convocada per Terrassa En Comú, «la gent gran no es pot moure».

Per la seva part, l’Anna, presidenta de l’associació veïnal, afirmava que en les converses que han tingut amb l’Ajuntament sobre aquest tema ja els van dir que no hi hauria parada en aquesta part, que pujava molt poca gent. Ja és prou greu aquesta situació, considerava, però és que tampoc hi ha manera que facin el pas de vianants reclamat fa molt temps en aquesta part nord del barri, per poder passar amb seguretat a la banda del Pla del Bon Aire.

Qui no té problemes, argumentava per la seva part un dels a prop de vint assistents a la reunió, és el supermercat Aldi, «aquests, com que paguen, tenen pas de zebra i semàfor i el que volen». En aquest punt, en Matilla assenyalà: «aquesta és la qüestió, el cas d’Aldi mostra els perills d’un model de fer ciutat, que és urbanitzar en benefici de supermercats i altres negocis, que poden pressionar per a que es facin les infraestructures de manera que portin la gent als seus locals».

L’Emiliano Martínez, regidor de TeC i veí del fronterer barri de Sant Pere Nord, informà mentrestant que en breu s’han de debatre i aprovar canvis al pla de mobilitat i que aquest «és un moment important per pressionar i aconseguir millores que, com a mínim, siguin respectuoses amb els drets de les persones».

Això, tot i que pugui semblar evident, no és gens fàcil. És prou clar que els drets de les persones tenen molt a veure amb el barri on vius, «quina diferència entre centre i perifèria!», es planyia un altre veí. A més, assegurava, «des del govern aconsegueixen que la gent dels diferents barris s’enfronti i competeixi pels recursos». Sí, efectivament, en aquest punt, afegí l’Anna Rius, una de les sis regidores de TeC, «hem denunciat que les subvencions no tenen criteris ni barems clars, i això porta confusió a les entitats i a la malfiança entre elles de vegades, i tot plegat malestar general davant les decisions».

Encara pateixen altres problemes greus, «amb la foneria que tenim al costat no es pot viure, de vegades és com un núvol, deixa la roba estesa amb pudor i bruta», alertava una altra veïna. La presidenta de l’AVV afegia que ja ho havien denunciat, «però sempre que venen a fer comprovació és quan no fan fum».

En aquesta alçada de la reunió, en Xavi Matilla va agrair la participació i la confiança, tot recordant però que, d’una banda, el grup de TeC al ple municipal està a l’oposició i això col·loca uns límits evidents a la pròpia acció i, de l’altra, que «l’experiència mostra que només organitzant-se i mobilitzant-se és com es pot aconseguir el respecte i els drets».

Tot plegat, amb els seus límits i mancances, l’experiència d’aquestes audiències sembla, al menys, com afirmà una de les assistents que parlà en nom de l’entitat La Fàbrica, servir per a que «la política surti de la Rambla i s’aproximi als barris».

Pep Valenzuela

Related Articles

Deixa un comentari