La Coordinadora del Moviment Veïnal del Vallès rebutja la pujada de la targeta de transport públic

No Comment

La Coordinadora del Moviment Veïnal del Vallès, que representa les federacions d’associacions veïnals de les ciutats de Sabadell, Badia, Barberà, Cerdanyola, Santa Perpètua de Mogoda i Sant Quirze, denuncien la pujada del preu del transport públic a la regió metropolitana, una pujada que comporta l’augment d’entre un 2% i un 2,5% de mitjana per als usuaris d’aquesta regió. Tot i formar part, a la pràctica, d’aquesta regió, la problemàtica de Terrassa és tota altra, pitjor, perquè la tarifa correspon ja a una altra àrea. Tot i així, fins avui s’han produït pocs moviments institucionals o ciutadans, més enllà de declaracions i alguna protesta. Caldrà acompanyar aquest moviment de la Coordinadora del Moviment Veïnal del Vallès i, potser, prendre’n nota.

Comunicat íntegre de la Coordinadora:

La Coordinadora del Moviment Veïnal del Vallès rebutja a la pujada de la targeta de transport públic

La pujada decretada per l’Autoritat del Transport Metropolità (Generalitat -51%-; Ajuntament de Barcelona -25%- i l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà -24%-) per al bitllet senzill i la majoria targetes i abonaments de transport (no tots) suposa que els/les usuaris/es pagaran entre un 2 i un 2,5% de mitjana més. La Coordinadora del Moviment Veïnal del Vallès, entén que l’endeutament del sistema de transport públic ha de afrontar-se amb mesures que evitin carregar als/a usuaris/es a través de la compra de bitllets.

Cal tenir en compte que garantir la mobilitat de la ciutadania és un dret irrenunciable i resulta evident que els viatges suposen una despesa important en la majoria de les famílies, però a més resulta evident que aquestes pujades atempten directament contra les polítiques tendents a incentivar el pas del cotxe privat al transport públic.

L’incompliment per part de l’Estat en el finançament del transport públic i la desídia de la Generalitat per implementar la Llei 21/2015, de 29 de juliol, de finançament del sistema de transport públic de Catalunya que proclama que “La mobilitat de les persones és un dret social que s’ha de garantir i preservar-se a partir d’un finançament suficient i solidària” que grava, mitjançant diverses mesures, als qui treuen beneficis de la predominant presencia del cotxe privat.

En qualsevol cas, de nou les conseqüències de les arbitràries decisions polítiques sempre recauen sobre les famílies i sectors més desfavorits: augment de les factura de l’electricitat, de l’aigua, el gas, els caburants, els peatges, del transport públic, la pèrdua de poder adquisitiu de les pensions i el miserable augment del Salari Mínim, etc.

La Coordinadora del Moviment Veïnal del Vallès lamenta que totes aquestes agressions que estem patint les classes populars no siguin mereixedores de la mateixa indignació i lluita que mostren en altres reivindicacions de caràcter més polític bona part dels partits polítics i determinades entitats socials i acusa que bona part d’aquests partits de donar suport als atacs contra el benestar de la majoria de la ciutadania.

Cal recordar que a més del contenciós Catalunya-Espanya, hi ha greus problemes de tipus social i econòmic que afecten directament als sectors més perjudicats de la societat i que és una contradicció que es parli en abstracte de construir una societat més equitativa i menys cruel per part dels partits que per acció o omissió no són capaços de donar respostes socials, polítiques i mobilitzadores contra les mesures que atempten, contra la majoria social en benefici d’una minoria.

Vallès Occidental, 2 de gener 2018

Coordinadora del Moviment Veïnal del Vallès

Related Articles

Deixa un comentari