Comença la Setmana del Consum, organitzada per l’Ajuntament de Terrassa

No Comment

Durant cinc dies se celebraran diverses activitats adreçades a la ciutadania

Durant l’any 2017, el Servei de Consum ha atès 6.401 consultes, de les quals un 49% han estat realitzades per homes i un 51% per dones


Dilluns 12 de març van començar les diferents activitats que, com cada any, organitza el Servei de Consum municipal per conscienciar la ciutadania dels drets i obligacions de les persones consumidores, així com de les diferents formes de consum responsable i sostenible.

Les activitats abasten un ampli ventall: des de concursos a la ràdio municipal (95.2 FM), passant per obres de teatre per a alumnes de primària o la realització de gimcanes al carrer. Enguany, però, l’estrella de la Setmana és la taula rodona sobre el “Malbaratament dels aliments”, que tindrà lloc el dia 15 de març a la sala d’actes de Foment de Terrassa, amb motiu del Dia Mundial de les Persones Consumidores.

L’acte comptarà amb la participació de José Maria Gil, director del Centre de Recerca en Economia i Desenvolupament Agroalimentari CREDA-UPC-IRTA; de Joaquim Bernat cap del Servei de Normativa i Procediment de l’Agència Catalana de Consum; de Lluis Fatjó-Vilas, director del Banc d’Aliments; i d’Adela Torres, directora d’Àmbit de Medi Ambient de Mercadona. La benvinguda a la taula rodona anirà a càrrec del tinent d’alcalde de Desenvolupament Econòmic, Indústria i Ocupació, Manuel Giménez; de la directora de l’Agència Catalana del Consum, Montserrat Ribera; i del president de la Unió de Consumidors de Catalunya, Salvador Domínguez.

Enguany s’arriba a la 18a edició de la Setmana del Consum, organitzada pel Servei de Consum de l’Ajuntament de Terrassa. Durant l’any 2017, el Servei de Consum ha atès 6.401 consultes, de les quals un 49% han estat realitzades per homes i un 51% per dones. Segons les temàtiques, el rànquing de consultes situa en primera posició al sector serveis amb 2.818 consultes. Les més usuals són sobre facturació de la llum i la telefonia mòbil. En segona posició, trobem el sector financer amb 838 consultes sobre clàusules sòl, comissions o hipoteques, seguit del comerç amb 580 consultes i del sector de professionals liberals amb 526, principalment amb consultes sobre professionals de la llar.

D’aquestes peticions, un total de 138 s’han convertit en expedients de Consum, dels quals 30 han estat denúncies i 108 queixes.

D’altra banda, la Junta Arbitral de Consum de Terrassa, un dels serveis que també s’ofereix des del Servei de Consum, ha rebut 1.003 sol·licituds d’arbitratge. La majoria de les sol·licituds s’han presentat contra empreses de serveis i no contra establiments de comerç en general. A més, cal destacar que gairebé la meitat de les sol·licituds d’arbitratge rebudes pertanyen al sector de les telecomunicacions, amb un percentatge total del 46% del total de les reclamacions, seguit pel sector de l’electricitat, amb un 8%, i del gas, amb el 5%.

De les sol·licituds d’arbitratge, el 65 % s’han resolt a través de la mediació i un 5% a través de l’arbitratge.

Trobareu tots els detalls sobre les activitats organitzades amb motiu de la Setmana del Consum a la pàgina web: http://www.terrassa.cat/setmana-del-consum.

Related Articles

Deixa un comentari