Signat l’Acord de Bona Convivència entre conductors d’autobusos i ciclistes

No Comment

L’entitat Bici Club Terrassa (BiTer) i TMESA, han signat un acord de bona convivència entre ciclistes i conductors/ores de busos de la ciutat. La intenció és difondre que la bicicleta és un vehicle a promoure als carrers de Terrassa, així com el seu dret a circular pel centre dels carrils de tots els carrers. 

Els acords signats entre les dues entitats són que els ciclistes mantindran una distància de seguretat prudencial darrere els ciclistes que van per la calçada o pel carril bici, i els avançaran només en carrers amples o amb dos o més carrils de circulació, deixant sempre una distancia legal d’1,5 m. Per la seva part, els ciclistes socis de BiTer es comprometen a circular sempre per la calçada o pels carrils bici, a donar exemple entre el col·lectiu sobre el respecte de les normes de circulació, i a no avançar els vehicles aturats en semàfors o parades, llevat que es disposi -degudament senyalitzada- una àrea dissenyada perquè les bicicletes es posicionin en primer lloc.

A banda de signar aquests acords, ambdues parts es comprometen a mantenir un canal permanent d’intercanvi d’informació i de resolució d’incidents que hi pugui haver. Un acord similar ja va ser signat el passat mes de febrer amb el col·lectiu de taxistes de Terrassa, i pròximament amb altres entitats del sector de la mobilitat.

Guillermo Ríos, gerent de TMESA, i Ariadna Garriga, en representació del BiTer, van signar l’Acord de Bona Convivència. El regidor de Mobilitat Marc Armengol també va ser present en la signatura de l’acord.

Aquesta iniciativa conjunta està orientada a educar, informar i sensibilitzar a la població cap a una cultura de mobilitat sostenible, saludable i segura seguint les línies marcades pel Pla de Mobilitat Urbana 2016-2021 de la ciutat, aprovat el 25 de maig de 2017.

En la majoria de carrers de Terrassa, és inviable crear infraestructures segregades per als diferents mitjans de transport, i l’única opció possible és compartir el mateix espai de la calçada. La xarxa d’itineraris principal per a bicicletes de Terrassa és de 150 km (19 km de carrils bici segregats i 131 km d’itineraris amb cohabitació amb la resta de vehicles). La calçada és, doncs, en la gran majoria dels casos, l’espai normal de circulació de les bicicletes.

Redacció

Related Articles

Deixa un comentari