TeC demana que es reforci l’aprenentatge de l’anglès en els instituts públics

No Comment

El Ple Municipal del mes de juny debatrà una proposta aportada per Terrassa en Comú, per tal de donar suport a l’aprenentatge de les llengües a la nostra ciutat. La proposta requereix introduir un auxiliar de conversa nadiu als instituts, fer cursos intensius al juliol, i beques per estudiar a l’Escola Oficial d’Idiomes.


La proposta de TeC demana la introducció de 6 hores a la setmana d’un auxiliar de conversa nadiu de parla anglesa a tots els instituts públics d’ESO i Batxillerat de Terrassa. Es tractaria d’un auxiliar que donarà suport al professor/a titular, treballant per afavorir la pràctica de la llengua oral i reforçant el nivell de l’alumnat. Així mateix la proposta demana promoure i organitzar cursos intensius d’anglès de 80 hores el mes de juliol. Uns cursos que serien gratuïts per a 60 alumnes de batxillerat dels centres de més complexitat de la ciutat.

El tercer acord demana establir convenis de col·laboració amb 12 escoles d’idiomes de Terrassa per a l’atorgament de beques per cursos d’anglès a 36 joves d’ESO i batxillerat i estudiar la possibilitat de fer-ho també amb l’Escola Oficial d’Idiomes de Terrassa. També un acord més estructural que demana estudiar la viabilitat de poder crear, a mig-llarg termini, una Escola Municipal d’Idiomes a la nostra ciutat. Segons TeC, es tracta d de mesures que segueixen la línia del Pla Educatiu d’Entorn, i que altres Ajuntaments com el de Sabadell ja han dut a terme amb èxit.

Segons les dades que aporta TeC analitzant l’existència de desigualtats a partir de les proves externes que duu a terme la Generalitat de Catalunya a l’alumnat de l’últim curs de l’ESO, es veu clarament com el factor econòmic i social condiciona molt més el nivell d’anglès dels alumnes que el d’altres matèries com el català, el castellà o les matemàtiques. Mentre la diferència de puntuació mitjana segons el grau de complexitat dels centres en la competència en Llengua Catalana és de 10,6 punts i de 9,5 en la Llengua Castellana, s’eleva fins a 18,8 punts en el cas de la llengua anglesa. Les dades reflecteixen també com mentre en els centres d’entorns benestants, el percentatge d’alumnes amb un nivell alt d’anglès suposa el 50% dels estudiants i només el 6% d’aquests mostren un nivell baix de l’idioma, en els centres d’entorns més empobrits aquestes dades s’inverteixen i només el 13% presenten un nivell alt d’anglès front a un 38% que tindrien un baix nivell de domini d’aquesta llengua. Així doncs, l’anglès queda reflectida com l’assignatura més afectada per aquestes desigualtats.

Per a la formació, “el domini de l’anglès és essencial si volem créixer com a ciutat i accedir a una comunicació fluida amb altres societats és important que tots els joves de la nostra ciutat puguin tenir accés a aquesta formació, independentment de nivell socioeconòmic de les seves famílies”. La solució a la problemàtica plantejada passa, doncs, per “compensar i reduir la manca d’equitat, dotant de recursos a aquells centres i alumnes que majors dificultats tinguin a l’hora d’accedir a aquest tipus de formació complementària en l’àmbit de les llengües”.

Related Articles

Deixa un comentari