Ple extraordinari per “reprovar la gestió de l’equip de govern” en la neteja i recollida de residus, demà dimarts

No Comment

Els grups polítics municipals de l’oposició presenten batalla contra l’equip de govern local en l’assumpte de la neteja i recollida de residus. Sota la “constatació de que al llarg d’aquest mandat el servei de neteja i de residus no funciona adequadament”, i de que aquest “s’ha agreujat els darrers mesos”, amb el que és “un problema que no és recent i que perdura”, demà dimarts les 19 hores tindrà lloc un Ple Extraordinari centrat en una qüestió que ha despertat, des de fa temps, queixes constants.

Aquestes queixes de la ciutadania “aporten informació que demostren que a Terrassa tenim un problema greu amb la gestió d’aquest servei”. Així ho assegura la proposta de resolució signada pels grups de TeC, ERC-MES, PDeCAT, C’s i CUP (tots menys el PP). La moció, presentada amb data 14 de setembre, recorda que “fins i tot, el mateix alcalde Alfredo Vega, ho ha hagut de reconèixer públicament”.

Els grups denuncien que les aportacions de l’Ajuntament al pressupost de l’empresa municipal Eco-Equip han augmentat els dos darrers anys, i que aquest fet no s’ha traduït en una millora del servei. Per això, consideren que hi ha un greu problema de gestió dels responsables polítics, primer per què no hi ha un “contracte-programa” amb Eco- Equip que estableixi i reguli les seves funcions. A més que no hi ha cap document que estableixi uns objectius i ordeni l’increment del pressupost.

Tal com resa la proposta, els grups de l’oposició demanaran durant la celebració del plenari que s’implementin de forma immediata mesures correctives per a revertir la situació.

Entre aquestes, s’inclouen la creació d’un nou Observatori de Residus de Terrassa que fomenti la participació ciutadana i la transparència i que estableixi les obligacions de l’executiu municipal i l’empresa Eco- equip. Aquest òrgan substituiria l’actual Taula de Residus.

Una altra consisteix en elaborar una proposta de Contracte programa per Eco-equip a l’actual Taula de Residus i la Comissió informativa de l’Àrea de Territori. En aquesta línia també es demana que es defineixi un protocol de contractació per la gerència de l’empresa, que incorporin criteris de transparència i professionalització del càrrec.
A la vegada, que es presenti el projecte d’Ordenances Fiscals per al 2019, on es justifiqui la concreció i adequació dels diferents impostos, taxes i preus públics.

 

Deixa un comentari