La CUP proposa àrees de petó i adéu ràpid en deixar els nens a escola en cotxe

No Comment

La formació cupaire local alerta del focus de contaminació que pateixen els nens i nenes a les portes de les escoles per l’aglomeració de cotxes.


La CUP proposa limitar el temps d’estacionament de vehicles en les portes de les escoles per afavorir la mobilitat en hores punta, en la línia que s’està fent amb les àrees ‘Petó i Adéu’ que s’acaben d’estrenar a Sabadell.

A més, la CUP posa avui l’èmfasi en la pol·lució de l’aire que pateixen els nens i nenes, degut a les aglomeracions de vehicles que s’hi formen pels pares i mares. Ja sigui per esperar aparcats en doble filera amb el motor engegat o fent voltes en torn a l’edifici (per falta d’aparcament), els accessos escolars són avui els punts més contaminats de tota la ciutat. De fet, el trànsit de cotxes és la principal font d’emissions de contaminants.

La CUP proposa limitar tant l’accés com l’estacionament de vehicles als accessos escolars, per evitar que es generi una atmosfera procliu a l’adquisició de malalties respiratòries. Segons la CUP, actualment l’Ajuntament de Terrassa ja treballa per millorar la qualitat de l’aire en els accessos escolars per mitjà del programa Camins Escolars. Tanmateix, la CUP creu que cal ser més contundent en les polítiques de Mobilitat, i proposa establir un sistema similar al de Petó i Adéu, estrenat en ‘prova pilot’ a les escoles de Sabadell la setmana passada. Segons el regidor Marc Medina, “es tracta de zones d’aparcament davant col·legis, on els cotxes puguin quedar-se només 2 minuts: el temps precís perquè pares, mares i criatures s’acomiadin i marxin, sense baixar del vehicle”. I així deixin pas a qui vingui darrere. En tot cas, la CUP proposa debatre conjuntament els detalls del programa Petó i Adéu (que prové de l’anglès Kiss and Ride), pel que fa al nombre de places d’estacionament i el temps màxim per aparcar que s’estableix, així com quines escoles afectaria.

La formació no es vol limitar només a l’ús de vehicles, sinó que aposta per reduir de manera dràstica el seu ús, tot potenciant l’arribada a escola a peu, bicicleta o patinet. Explica Marc Medina que “un estudi de la regidoria de Mobilitat de Terrassa -presentat al juliol de 2018-, explica que un 32% dels infants que són portats en cotxe, realment, viuen a menys de 875 metres de l’escola”. Per tant, conclou el cupaire, a una distància del tot assumible per fer-la caminant.

Per això, la CUP considera que el projecte de Camins Escolars ha de ser complementat amb el de Petó i Adéu (o qualsevol altra de les maneres amb el que es vulgui anomenar). I proposarà que sigui incorporat al Pla de Seguretat Vial, dins del Pla de Seguretat de Terrassa (que precisament s’està debatent i redactant aquesta tardor).

Però cal donar seguretat als recorreguts principals que arriben a l’escola. Cal fomentar que els nens i nens puguin anar a l’escola sols o en grups de nens. I això passa també per fer recorreguts amb les AMPA, així com habilitant espais per deixar lligades les bicicletes i els patinets (com ara passa l’Escola Pia).

Related Articles

Deixa un comentari