Maria Rovira torna a casa amb l’estrena de la seva versió del Carmina Burana

No Comment

La visió de Maria Rovira de l’obra de Carl Off portarà a les persones assistents a una experiència vivencial donada la composició de l’espectacle.

Dijous va tenir lloc la presentació de l’obra que obrirà la temporada de tardor de dansa al Centre Cultural, Carmina Burana. Amb una doble funció, l’espectacle es podrà veure els dies 29 i 30 de setembre.

Presentació Carmina Burana. Lourdes de Pascal, Maria Rovira, Adrià Fornés y Pep Prats al Centre Cultural de Terrassa Presentació Carmina Burana. Lourdes de Pascal, Maria Rovira, Adrià Fornés y Pep Prats. Foto Ana Mesa

Maria Rovira, reconeguda internacionalment per la seva trajectòria artística, ha creat una nova versió de l’obra de Carl Off especialment pel Centre Cultural de Terrassa en la seva primera producció amb Crea Dance Fundation.

Emocionada i feliç de tornar a casa després de molts anys, la coreògrafa es va afrontar al repte creant un espectacle basant-se, a diferència d’altres versions, en cadascun dels poemes i no en els temes. Se suma a això la seva inspiració en el Somni d’una nit d’estiu de Shakespeare, amb entrades i sortides dels tretze ballarins que interpreten l’obra.

Així cada poema és una peça on la coreografia i la música és diferent de les altres. Com a conseqüència d’això, hi ha una interactivitat entre els ballarins colossal convertint l’obra ballada no només tècnicament excel·lent sinó també exigent físicament amb les entrades i sortides.

La part musical també serà en directe, a càrrec d’en Pep Prats, amb una versió que no tindrà trombons, tubes ni trompetes i on el piano i instruments mixtes de percussió marcaran els codis rítmics que el cor compost per cinc grups corals interpretarà.

Unes 160 persones entre el cor barceloní Cantiga, quatre corals terrassenques, Cor Montserrat, Coral Nova Ègara, Massa Coral i recentment Cor Vine i de Castellar del Vallès, Cor Infantil Sant Esteve, cantaran els poemes del Carmina Burana.

Per poder gaudir de l’espectacle i donat que la quantitat de persones que hi participen, la composició s’ha dissenyat per un format circular, on l’escenari queda al centre i el pati de butaques rodeja l’espectacle, quedant l’orquestra i el cor a la part de l’escenari original i separat dels ballarins.

Tota una experiència vivencial tant per a qui estigui entre ells, al davant dels ballarins i enrere la música i el cor, com a la resta d’espectadors que veuran als ballarins molt a prop seu. Això permet gaudir l’obra d’una manera diferent, on les que hi assisteixin podran veure l’esforç físic dels ballarins en les seves cares, suor i respiracions que contrasten amb la idea de la gràcil i bella dansa.

Per tant, l’obra té una gran exigència d’interpretació, tant perquè, com assenyalà Maria Rovira, l’obra s’ha pensat per ser vista des de totes les butaques; com perquè els tempos i codis rítmics del Carmina Burana marquen la coreografia.

Carmina Burana, amb la seva alternança entre codis rítmics i lírics dóna un ventall de colors que la versió de Maria Rovira vol captar. Així, la coreògrafa catalana ha seleccionat d’entre més d’una centena de ballarins i ballarines als tretze ballarins que actuaran. Entre ells destacar a Keyvin Martínez protagonista de la pel·lícula Yuli basada en la vida de Carlos Acosta i dirigida per Íciar Bollaín. El cos de ball també l’integren artistes com Daniela Rojas i Gleynier Delgado, guanyadors de l’exitós programa de la televisió cubana Bailando en Cuba amb qui van firmar l’acord que el primer premi fos ballar amb Maria Roviara a Barcelona o Javier Monier, primer ballarí del Ballet de Johannesburg.

Set ballarins catalans, un madrileny, quatre cubans i un porto riquen. Aquesta varietat cultural és buscada expressament per la coreògrafa catalana per tal de donar a la seva companyia un enriquiment cultural i d’aprenentatge que la seva experiència ha marcat com a base de la creació de les seves companyies.

Ana Mesa

Related Articles

Deixa un comentari