La Plataforma per la Sanitat Pública proposa ‘tres objectius mínims, immediats’ per descongestionar Urgències

No Comment

La denúncia sobre el lamentable i «insostenible» estat del servei d’Urgències de l’Hospital Universitari Mútua de Terrassa que feia aquest mes la secció sindical de CCOO d’aquest centre, que és una denúncia que també havien fet tots els sindicats amb representació al comitè d’empresa, com ara la USOC, tot sumant-se a les que cada mes acostuma a fer públiques la Plataforma en Defensa de la Sanitat Pública de Terrassa (PDSP), semblen haver creat certa alarma social a l’opinió pública de la ciutat i més enllà.

«Per fi comencen a sentir-se veus sobre la situació de les urgències a Terrassa i sobretot a Mútua de Terrassa», afirmava la Plataforma en un comunicat fet públic la passada setmana. «És el malestar que es viu entre la població, des de ja fa molts mesos. També la pressió insostenible que ha de suportar el personal sanitari, dia darrere dia, i esperem que totes aquestes declaracions indiquin la presa de consciència clara de què aquesta forma d’atenció sanitària provoca humiliacions, errades i danys col·laterals que volen dir, de vegades, cadires de rodes o morts, injustificables en els temps que vivim i amb el desenvolupament científic que hem assolit».

Això, però, no és suficient, consideren des de la Plataforma. Perquè «no sempre el lloc on es manifesta el problema és on s’ha de posar la solució», asseguren tot fent referència a les informacions publicades en l’escrit de la mateixa PDSP del passat mes de setembre: «Urgències és el lloc on van a parar els ciutadans que ja no poden esperar més, pendents d’una visita a l’especialista o d’una prova especial (TAC;RX…) o d’una intervenció quirúrgica… Terrassa té les llistes d’espera més altes de tot Catalunya». I aquí hi ha un dels greus problemes d’Urgències, les llistes d’espera.

També a Urgències hi van a parar aquelles persones que han d’esperar 15 o fins i tot 50 dies (com en el CAP Rambla) per veure el seu metge de capçalera, llegim al comunicat. «A Terrassa pràcticament mai es compleix el termini estipulat per la Conselleria de Salut de 48 hores per visita al metge de capçalera. Tampoc a Terrassa hi ha CAP de 24 hores d’atenció continuada que podria minorar la pressió sobre les urgències hospitalàries». A més, «també a Urgències s’hi acumulen més temps del necessari els malalts per manca de llits on ingressar-los, mentre encara hi han plantes tancades».

Des de la Plataforma afirmen que no creuen que els directius sanitaris no hagin sabut solucionar el problema i millorar la situació sanitària de Terrassa. «Més aviat creiem que ja els va bé, a les privades i asseguradores, la situació, i aposten perquè es mantingui així. Es nodreixen del desesper de la gent que per avançar la visita, per fer una ressonància o un TAC pagant per la privada, gastant els estalvis i repagant uns serveis que ja hem pagat. Descarnat! És convertir la salut i les persones en un negoci».

D’altra banda, s’assegura, no tenen disculpa ni l’Ajuntament ni els grups municipals que al·leguen que aquest és un tema en què no hi tenen competències, perquè, emfasitzen, «l’Ajuntament és representant dels ciutadans i ha d’actuar sempre que es vulneren els seus drets».

És per això que la PDSP de Terrassa/Marea Blanca ha sol·licitat una entrevista amb l’alcalde, encara pendent, al mateix temps que han contactat amb les associacions, partits i sindicats per avançar en uns objectius mínims, que hauríem d’aconseguir «immediatament» i que són: Primer, visites al metge de capçalera en 48 hores; segon, obertura d’un CAP de 24 hores; i tercer, que s’anivelli els temps d’espera a Terrassa, com a mínim al nivell de Catalunya.

Related Articles

Deixa un comentari