Reinterpretar el concepte de “NOU” a través de la imatge

No Comment

El fotògraf terrassenc Marc Castellet i el dissenyador gràfic Xavi Roca (de l’estudi barceloní Run Design) s’han unit per donar forma a la imatge del festival TNT d’enguany i han anat més enllà muntant una exposició de 12 imatges a la Sala Muncunill. L’exposició es podrà veure fins el proper 1 de novembre.

Tot va començar amb un encàrrec del festival TNT (Terrassa Noves Tendències), que el passat mes de setembre celebrava la seva onzena edició. L’estudi de disseny Run és l’encarregat de la campanya gràfica de l’esdeveniment des dels seus inicis i aquest any van decidir proposar-li el projecte al fotògraf Marc Castellet. Volien imatges perquè la comunicació “fos una pregunta, en comptes d’una resposta o una explicació”, comenta Roca. El projecte es va dividir en dues fases: l’encàrrec de fer fotografia i vídeo per la campanya del festival i plantejar una exposició “que em vaig poder portar cap al meu terreny”, explica el fotògraf. I això és el que va fer.

El plantejament inicial que li vam fer al Marc, explica Mora, va ser que fes fotografies d’objectes embolicats amb paper film, ja que un objecte embolicat conté alguna cosa nova o alguna cosa que ha de ser redescoberta. Per tant, les fotografies són d’objectes que no són nous. El que es pretenia era parlar de novetat tot embolicant objectes que no són nous però que segurament estaven a punt de tenir una segona vida. “Jo m’ho vaig plantejar com la idea que amagava cadascun d’aquest objectes”, explica Castellet. La seva idea va més enllà de l’objecte però el fet d’embolicar-lo pot provocar la sensació que es tracta d’alguna cosa nova. A més a més, afegeix, “embolicar aquests objectes en el fons et vincula a reviure alguna cosa. Els records no deixen de ser el fet de que anem vivint una altra vegada alguna cosa”. Algunes de les imatges són semibiogràfiques i tenen vincles personals amb el fotògraf. Això li ha aportat record, redescobrir, il·lusió i haver d’interpretar què sentia personalment davant d’aquesta proposta de l’estudi Run.

Fotografia de la campanya gràfica del festival TNT 2018 feta per Marc Castellet

Les imatges tenen un punt provocador, sobretot la parella, comenta Castellet. Hi trobem també una imatge de 5 persones que tenen una vinculació directa amb el festival. A nivell estètic o visual hi ha referents que vinculen les imatges amb Terrassa, una ciutat post-industrial, tot i que hi ha 3 fotografies que estan fetes a Barcelona. “L’única que té un context clar és la de l’hipopòtam”, explica el Xavi, “i alhora és la més estranya per nosaltres”, afegeix. “Era com un divertimento, però a nivell personal és la que em diu menys coses però a nivell de contextualitzar l’espai és la que m’explica més”, afegeix Marc Castellet. Altres espais que apareixen a l’exposició són el Polígon de Can Petit, la Fundació Palau i Fabre de Barcelona, el local de Cases de la Música de Terrassa o la sortida d’FGC al Parc de Vallparadís.

 

 

Finalment, Roca explica que l’exposició “no és elitista en el sentit que són objectes quotidians en espais quotidians fotografiats de manera clara i directa. No hi ha cap pretensió en la forma. És una cosa tan propera que tothom se les ha mirat 2 vegades preguntant què passava i ningú se n’ha sentit fora”. A més a més, afegeix que “hi ha hagut un equilibri entre que la gent es faci preguntes i que no sigui una cosa evident i alhora que sigui interessant”. De vegades arribar a tot tipus de públic és un equilibri complicat, afirmen tots dos. Fins l’1 de novembre es pot visitar l’exposició a la Sala Muncunill i jutjar-ho cadascú per si mateix.

Deixa un comentari