Comunicat del PSUC-viu de Terrassa davant els fets del 6 de desembre

No Comment

El PSUC-viu de Terrassa volem manifestar la nostra tristesa indignada davant els fets ocorreguts el 6 de desembre a Terrassa, amb un acte de l’extrema dreta participant el secretari general de Vox i el final de la manifestació en contra del feixisme (on vam assistir també nosaltres) amb aldarulls i càrrega policial, i volem fer algunes reflexions.

No entenem la impunitat d’un partit radicalment contrari a la democràcia i als drets humans. Alertem de que les administracions públiques haurien de reflexionar sobre el que comporta permetre actituds i discursos clarament intolerants, agressius i generadors d’odi. Vox menteix quan diu celebrar la Constitució: al 78 l’extrema dreta s’hi va oposar, i continuen oposant-se als drets reconeguts. No tenen legitimitat per a parlar de democràcia, Constitució o drets. L’extrema dreta, de forma oportunista, intenta treure rèdit de les desigualtats i les situacions injustes provocades per la crisi capitalista. Però menteixen, no volen solucionar els problemes socials, ans al contrari, defensen a les elits i oligarquies del país que ens exploten i roben, mentre fomenten la por, l’odi, la crispació, l’enfrontament i la tensió de la societat, fent que es culpabilitzi a altres víctimes. Volen dividir-nos i enfrontar-nos per qüestions identitàries i supremacistes.

L’acte que van fer ahir, amb una presència minoritària, buscava provocació per a obtenir la publicitat que no podrien tenir de cap altra manera. Realitzat a la plaça Primer de Maig, símbol del moviment obrer, van aconseguir amb la provocació el que buscaven: publicitat extra a un acte minoritari i marginal, on deien defensar la Constitució i realment trepitgen tots els drets socials i econòmics reconeguts.

No es pot caure en les provocacions de l’extrema dreta. El barri de Sant Pere Nord no mereix viure l’episodi de violència i aldarulls viscuts. Ens solidaritzem amb les persones ferides per una càrrega policial que lamentem. I també volem mostrar el nostre suport i ens solidaritzem amb els veïns i veïnes del barri per les destrosses innecessàries ocasionades, aldarulls i tensió que rebutgem.

No deixarem a la nostra gent, la gent treballadora, en mans dels enemics de la democràcia i dels nostres drets. El nostre poble se sent català, espanyol o d’altres nacionalitats; i s’ha de respectar. Hem de fugir de les divisions identitàries i nacionalistes i dels insults i ofenses cap a qui parla altra llengua o té altres orígens o sentiments nacionals. No s’han de donar armes a l’extrema dreta. Podem tenir diversos orígens o ser de diferents pobles, però tots i totes, a Terrassa, a Sevilla, a París, a Caracas, o a Rabat, ens uneix els mateixos anhels: la llibertat, els valors democràtics i la necessitat de tenir una vida digna.

Plantegem que l’antifeixisme ha de ser inclusiu, mestís, pacífic, unitari, i amb la clara voluntat de ser massiu i plural. Cal fomentar la unió fraternal i solidària dels pobles i la ciutadania. S’ha de denunciar els tics feixistes, supremacistes i d’odi, vinguin d’on vinguin. S’ha de combatre i plantar cara al feixisme treballant des de les arrels dels problemes socials als nostres barris: la degradació dels mateixos, la falta d’equipaments, inversions, infraestructures i serveis, les retallades, la carestia de la vida, les desigualtats, la falta d’oportunitats, l’atur i la precarietat. No estem condemnats i condemnades a no poder canviar les coses. Les darreres setmanes hem vist mobilitzacions dels metges d’atenció primària, del sector de l’educació pública, dels funcionaris, dels pensionistes, en defensa de la renda garantida de ciutadania, contra la violència a les dones, per l’augment dels salaris, i altres necessàries reivindicacions socials… Aquest és el camí, enfortir els espais de convivència, socialització i lluita, com els sindicats, les plataformes socials, les associacions de veïns o les diverses entitats que treballen per la millora dels nostres barris.

Feixisme, mai més, ni a Terrassa ni enlloc!

Llibertat, Igualtat i Fraternitat!

PSUC-viu de Terrassa