Què passa amb el grup que falta de batxillerat? Lamenten a l’institut Mont Perdut

No Comment

L’Assemblea Stop Batxillerat Massificat exigeix a la Generalitat que es doti l’institut per tenir dos grups de segon de batxillerat, donat els 50 alumnes que tindrà el pròxim curs, i els recursos que li pertoquen per normativa.


L’institut Mont Perdut tem que el pròxim curs patirà massificació a les aules per deixadesa de l’administració. D’aquesta forma, la comunitat educativa de l’institut, aplegada en assemblea, s’ha mobilitzat per denunciar “l’ofec a què l’Administració educativa sotmet aquest centre de màxima complexitat”.

L’Assemblea Stop Batxillerat Massificat, en roda de premsa el passat divendres 12 de juliol, lamenta, d’una banda, el context de segregació de l’entorn, amb un elevat nombre d’escoles i instituts públics de màxima complexitat presents a la zona d’escolarització 3 de Terrassa on es troba l’Institut Mont Perdut.

Ara, un cop coneguda aquesta decisió, el col·lectiu format pel professorat, alumnat i famílies del centre, ha fet públiques les seves reclamacions: l’assignació del segon grup a 2n de batxillerat que li pertoca a l’institut per nombre d’alumnat matriculat, les prestacions que hi van associades en passar de 21 a 22 grups; la jornada completa d’administratiu que determina la llei; que no s’escanyi l’aula d’acollida i s’hi aboquin recursos, i que s’asseguri la igualtat d’oportunitats del seu alumnat respecte el de la resta de Catalunya. Això és el que han llegit l’Assemblea Stop Batxillerat Massificat en roda de premsa el passat divendres 12 de juliol.

Alba López, David Sáez i Paqui Guerrero, de l’Assemblea Stop Batxillerat Massificat, el passat 12 de juliol a la porta de l’institut Mont Perdut. MG

L’equip docent del centre preveu tenir 50 alumnes a segon de batxillerat el pròxim curs, 42 que ja han promocionat, més els que aprovin al setembre, i els alumnes que cursaran assignatures soltes.
Segons dicta la normativa, el màxim d’alumnes per grup és de 35, mentre que Serveis Territorials els ha assignat només un grup. Aquest segon grup assignat suposaria a més d’hores de coordinació, de dos docents més a jornada completa, d’una tutoria afegida i una partida monetària per atendre l’alumnat i les condicions de treball del centre.

“Si la Conselleria no respon favorablement a la nostra demanda entenem que serà còmplice de l’asfíxia que devalua la qualitat que el centre mereix i que encadena l’alumnat al jou de la precarietat”, ha afirmat Paqui Guerrero en representació de l’AMPA. Des de Serveis Territorials se l’havia assignat un professor més, el qual no arriba a atendre totes les necessitats», ha explicat Fidel Santiago, Cap d’Estudis de l’institut.

Miquel Gordillo

Related Articles

Deixa un comentari