El Cafè Bar Amics de les Arts reprèn activitat estrenant nova imatge gràfica

No Comment

Redacció

El Cafè Bar Amics de les Arts ja està en desescalada. I ho fa reinventantse novament. «Essent aquesta una de les característiques principals de l’emblemàtic local», afirma en Gerard Ferrer, qui amb l’Adrià Pleguezuelos i l’Eric Ferrer compon l’actual equip que regenta el local.

Van començar aquesta nova i, en tots els sentits, apassionant aventura el passat 01 d’agost de 2019, agafant el relleu del Sergio Bellido i el seu equip, membres del qual continuen als Amics. Han estat uns «mesos frenètics d’adaptació al nou entorn», recorda en Gerard, tot afegint, però, que «repetiríem tots i cada un dels dies viscuts fins a l’aturada obligada per la crisi de la Covid-19».

Això, de totes maneres, no els ha frenat per pensar en noves línies a seguir i de les quals aniran informant al llarg dels pròxims mesos, ja que l’anomenada “nova realitat” ha trencat el ritme de vida social i professional de milions de persones arreu.

Un dels canvis més significatius en aquest tram és el nou disseny corporatiu de la imatge gràfica del bar de l’entitat Amics de les Arts i Joventuts Musicals. És un canvi, expliquen, que ha estat molt meditat i que han aconseguit gràcies a la col·laboració de la dissenyadora gràfica Meritxell Casamira. La Txell és una clienta, amiga del local i excel·lent professional que els ha guiat i assessorat fins a arribar a la imatge actual.

En detalls més tècnics, el concepte del procés de disseny s’ha basat en una racionalització del logotip anterior (ideat i dissenyat per la cal·lígrafa Neus Antolí, mà dreta del Sergio durant anys a la sala del bar dels Amics) tot fugint d’un canvi radical, amb la intenció de respectar l’essència que tothom ja té present i reconeix dels Amics, però aportant-li valors de versatilitat, frescor i rejoveniment.

La nova imatge es presenta com una solució neta i simplificada, destacant especialment el nom d’”Amics”, amb l’objectiu de donar força a l’entitat i, conseqüentment, al bar. En són característics els seus accentuats angles, que permeten dotar d’estabilitat al conjunt i generar un impacte visual molt identificatiu a simple vista, tot evocant de manera més controlada la cal·ligrafia gòtica. Finalment, el baseline “beer & food since 1933” -omès en aplicacions reduïdes del logotip per tal d’assegurar la seva llegibilitat- ajuda a relacionar ràpidament la imatge amb l’activitat gastronòmica i històrica del local.

Com a part de la nova imatge corporativa, s’ha treballat també un codi de color on cada tonalitat fa referència a un atribut propi de l’experiència Amics. El granat proposa un record permanent de l’icònic establiment, mentre que el beix simbolitza els valors humans, com el tracte personal o la creativitat.

«En aquesta nova etapa (amb restriccions fins que acabi la crisi sanitària)», anuncia en Gerard, «volem arribar a tota la clientela que malauradament no podrà asseure’s a gaudir in situ com fins ara. És per això que hem fet un nou canal de menjar a domicili per tothom qui ho vulgui, així com recordar que continuem amb el servei de recollida de menjar per endur al restaurant. Així doncs, aquesta és la segona novetat de les diferents que anirem presentant al llarg d’aquest 2020».

Salut i birra! Ens veiem als Amics!

Per a més novetats: Facebook: @amicsbeerandfood Instagram: @amicsbeerandfood

Related Articles

Deixa un comentari

Cicle de debats ‘El futur que volem/2’. Del 22 d’octubre al 26 de novembre