Observatori de l’Aigua: “El canvi de gestió dels comptadors és molt complex i provoca una pèrdua de temps i de recursos injustificats”

No Comment

L’Observatori de l’Aigua demana a l’Ajuntament de Terrassa i a l’empresa pública Taigua que es simplifiqui la gestió del canvi de comptadors d’aigua.


“L’administració municipal ha de garantir un procés àgil i transparent en les gestions per als canvis de comptadors d’aigua de Mina a Taigua”, reclama l’Observatori de l’Aigua de Terrassa (AOT), i que sigui amb una informació a les persones consumidores  “suficient i prou entenedora”. La demanda la van efectuar, igualment, en una reunió amb representants de l’Ajuntament i l’empresa pública Taigua el passat 25 de maig, on també assistien les entitats FACUA (Associació de Consumidors i Usuaris en Acció de Catalunya), la Federació d’Associacions de Veïns i Veïnes de Terrassa (FAVT), l’Associació de Veïns i Veïnes del Segle XX, tal com informa l’OAT.

Aquestes entitats afirmen que el sistema acordat entre Taigua i Mina per poder fer el canvi de gestió dels comptadors és “molt complex i provoca una pèrdua de temps i de recursos injustificats”. En aquest sentit, denuncien que Ajuntament i Taigua no han fet cap campanya informativa adient per tal que tothom conegui que Taigua ja pot gestionar el servei de comptadors des del mes de març d’enguany. A més, per part de les associacions veïnals assistents, es critica que no s’hagi comptat amb la seva col·laboració ni que s’hagi respectat l’acord de fer extensiva aquesta campanya, aprofitant el revers de les factures de l’aigua, per informar sobre aquest tema.

Així doncs, l’Observatori de l’Aigua de Terrassa demana a l’Ajuntament que “segueixi actuant amb decisió davant les constants provocacions de Mina, amb la contínua presentació de litigis, contra les legítimes decisions que es prenen des de l’administració municipal en benefici del servei de l’aigua a Terrassa”, a la vegada que demana “deixar enrere l’escull que ha estat la gestió de Mina durant més de 75 anys de concessió privada”.

El comunicat també exposa que FACUA ja va assessorar l’Ajuntament per tal que s’apliqués un sistema de canvi del gestor dels comptadors de Mina a Taigua utilitzant el mateix sistema que altres operadores com les del gas, electricitat o telefonia. “Volem que en una sola gestió davant Taigua s’obri un nou circuit en el qual la persona usuària pugui triar entre cedir la seva representació, tal com ho fan les operadores citades, o fer-ho de forma personal i complexa”, diu l’OAT, tot reclamant que el canvi de companyia sigui un “procés ràpid i senzill”. “Si cedim la nostra representació perquè Taigua actuï en el nostre nom”, continua el comunicat, “aquesta seria l’única encarregada de gestionar la baixa i l’alta, evitant un pelegrinatge injustificat de les persones usuàries del servei de l’aigua de Terrassa”.

 

Deixa un comentari