L’alumnat de l’Institut Ègara torna a assajar amb l’economia social i solidària

No Comment

Segon any del projecte d’aprenentatge i servei comunitari en què nou entitats de l’ESS han col·laborat amb 85 alumnes de 3r d’ESO


Miquel Gordillo

L’INS Egara de Can Parellada ha tornat a realitzar, per segon any consecutiu i amb força èxit, el projecte d’Aprenentatge-Servei comunitari amb la participació de l’alumnat. La iniciativa porta per títol “Economies transformadores”, i enguany ha barcat el segon trimestre escolar, en el qual han participa els grups de 3r de l’ESO del centre.

85 alumnes de secundària i 9 entitats de l’ESS

Han estat un total de 85 alumnes que s’han distribuit en grups, i que han treballat conjuntament amb alguna de les nou entitats de l’economia social i solidària de la ciutat que van acceptar la proposta de col· laborar en la segona edició de la iniciativa. Bea Martin, professora i coordinadora del projecte d’Economies Transformadores, explica que les entitats han mantingut trobades presencials i virtuals amb l’alumnat per consensuar i concretar les activitats a desenvolupar, la qual cosa els hi agraeix, donat que “aquesta predisposició i el contacte mantingut per part de les entitats ha estat clau per l’èxit de la iniciativa”, explica la Bea.

’ha de destacar les línies transversals de treball han estat els valors ètics que són comuns a l’economia social i solidària, com ara la dignitat humana, la solidaritat i justícia, la sostenibilitat medioambiental, la transparència i la participació democràtica.

Enguany, s’han incoporat al projecte Economies Transformadores les entitats Adenc, La Natural Coopmunicació, AlterNativa3 i Som Energia, a banda de les altres cinc entitats que han repetit: el Casal de la Dona, l’Egarenca, FUPAR, Club Gimnàstic Terrassa, i també el periòdic Malarrassa, totes elles vinculades al món cooperatiu local.

Un dels objectius ha estat treballar els valors ètics que són comuns a l’economia social i solidària: dignitat humana, solidaritat, justícia, la sostenibilitat medioambiental, la transparència i la participació democràtica

Les activitats realitzades conjuntament amb els i les joves han estat diverses. Per exemple, els grups han visitat la seu de FUPAR, on han vist com aqui treballen i n’han fet seguiment de l’activitat de l’hort. També un grup va visitar la seu d’AlterNativa3, i van conèixer in situ com aquí es fabriquen productes de comerç just, cafè i cacau.

Amb l’entitat ecologista Adenc hi ha previst el dia 11 de juny realitzar un plogging, consistent en recollir brossa abandonada, combinat amb exercici físic, dels boscos de la serra de Galliners que són més propers al centre.

Entre les activitats dutes a terme pels joves, també destaca un vídeo realitzat amb el Casal de la Dona, tríptics elaborats amb l’ecobotiga l’Egarenca, i el fet de compartir màquines per mesurar l’energia a casa, cedits per Som Energia, aixi com activitats de difusió a través de les xarxes socials. En el cas de Malarrassa, un dels grups ha elaborat un article escrit pels mateixos alumnes, i han dissenyat un cartell del Punt Lila i la biblioteca del centre. Tots dos exercicis apareixen publicats en aquesta pàgina. A més, els alumnes faran difusió de l’edició d’aquest periòdic entre comerços i entitats de Can Parellada i Les Fonts.

Cartell del Punt Lila i de la biblioteca del centre, elaborat per Nayara, Sara, Alex i Azeddine, alumnes de 3rD de l’INS Ègara

 

Related Articles

Deixa un comentari