Col·lapses a urgències de la Mútua. La PDSP demana responsabilitat i crida a reclamar

No Comment

La Plataforma en Defensa de la Sanitat Pública de Terrassa (PDSP) va denunciar el passat dilluns dia 9 el col·lapse viscut a urgències de l’hospital universitari de Mútua de Terrassa durant el diumenge 8 de febrer. «Es col·lapsaren les urgències de la Mútua de Terrassa. El temps d’espera en traumatologia arribà a més de 4 hores, de 2 hores en urgències mèdiques de mitjana».

Adverteix, al temps, que això és el que comença a passar ara, però cal «tenir en compte que la epidèmia de grip comença ara».

En el comunicat fet públic, la PDSP es pregunta: «què en pensen fer les diferents administracions (Mútua, Ajuntament i Generalitat) per pal·liar el problema?», car «la sala d’espera estava plena —fins i tot amb gent dempeus». I alerta: «amb aquests temps d’espera allò més probable és que quan sortís un pacient de traumatologia o ingressés després de ser atès tingui la seva pròpia patologia i a més de la grip».

La PDSPT recorda que han denunciat, des del mes de novembre, que aquesta situació es podria produir, ja que de fet aquesta situació es ve reproduint cada any. Per això mateix, insisteix, «ens agradaria saber quines mesures han pres les responsables de Mútua, Hospital de Terrassa, Ajuntament ja que sembla que tot continua igual».

Davant d’aquesta situació, des de la PDSPT criden «als pacients i personal sanitari a no tolerar una vegada més els col·lapses que any rere any es produeixen, donant lloc a lamentables situacions de pacients amuntegats pels passadissos -mentre que n’hi ha plantes tancades-, professionals sanitaris exercint en llocs pocs adequats i amb poca privacitat, amb els riscos que això comporta per a les persones i la fatiga del personal sanitari. A les usuàries els recomanem que si consideren que el temps d’espera és excessiu facin una reclamació formal, cal defensar els drets».

Així mateix, demanen a les «autoritats municipals de la nostra ciutat que es posicionin al costat de les ciutadanes-usuàries i el personal sanitari. En la nota de novembre passat els demanàvem avaluar prèviament les mesures que es prendrien de cara a la temporada d’hivern i evitar aquestes situacions, han fet quelcom?

Volem solucions: menys retallades i més atenció a les persones usuàries».

Redacció

Related Articles

Deixa un comentari