“Col·lapse quasi permanent, tot l’any” d’urgències a la Mútua, denuncia el Comitè d’Empresa

No Comment

El Comitè d’Empresa de la Fundació Assistencial Mútua de Terrassa denuncia la situació de «col·lapse quasi permanent durant tot l’any» que viu el Servei d’Urgències de l’Hospital. Un comunicat consensuat per totes les forces sindicals amb presència al comitè, 6 sindicats de la més diversa orientació, però que es poden estar més «d’explicar la situació i les accions realitzades pel Comitè per tal d’evitar-ho i denunciar-ho».

Aquesta, a més, és una situació que ha estat denunciada i comprovada desde fa, com a mínim, més de dos anys. La resposta de l’empresa, que obté suculents beneficis i no para de créixer i augmentar el negoci, òbviament, no està a l’alçada de la responsabilitat. Clar que sempre hi ha qui defensa que qui vulgui salut que se la pagui, que en aquest cas voldria dir pagar-la dues vegades, la primera amb els impostos i la segona directament, si és que hom pot, clar…

Text íntegre del Comitè d’Empresa de la Fundació Assistencial Mútua de Terrassa:

El Comitè d’Empresa de la Fundació Assistencial Mútua de Terrassa (abans Hospital Universitari Mútua de Terrassa) fa anys que denuncia la precarietat que es viu al Servei d’Urgències Hospitalàries, i que afecta de manera crònica i persistent tant les condicions laborals del personal sanitari com l’atenció clínica i la seguretat dels usuaris.

L’any 2014 l’Empresa finalment va acceptar crear una Comissió i establir reunions periòdiques amb el Comitè d’Empresa per tal d’estudiar el problema i buscar-hi solucions. Donat que l’època més problemàtica pel Servei d’Urgències Hospitalàries (SUH) és l’hivern, des de l’any 2014 es convoca una reunió amb la Direcció de l’Empresa, Recursos Humans el Comitè d’Empresa abans de l’inici de la temporada d’hivern per tal de preparar-la, i una altra reunió en acabar aquesta per tal d’avaluar-la.

Però tot i això, la situació segueix sent preocupant, per insuficient i precària.

La plantilla tant d’infermeria, com mèdica, de mossos sanitaris, auxiliars d’infermeria i d’administratives, està molt per sota de la recomanada pels col·legis professionals respectius. Una insuficiència aquesta especialment greu tenint en compte que la Mútua de Terrassa és hospital de referència al Vallès Occidental de codis emergents, però tot i així la dotació de personal del SUH no està adequada a l’exigència que requereix l’atenció d’aquest tipus de pacients.

El drenatge de malalts ubicats al SUH i pendents d’ingressar en una planta d’hospitalització és escàs, atès que durant algunes èpoques a l’any es tanquen llits d’hospitalització. Això provoca que permanentment hi hagi malalts situats en passadissos del SUH durant hores, i fins i tot malalts pendents d’ingressar en una planta d’hospitalitzacions situats en un box del SUH durant dies.

Cal tenir en compte també que som un hospital amb una particularitat empresarial especial, i amb el mateix personal i material del SUH s’atenen tant els usuaris que hi acudeixen per atendre’s de manera urgent a través d’una mutualitat privada com els que hi acudeixen de manera pública.

Les solucions que ens ofereix contínuament l’Empresa ens semblen insuficients i de caire estacional. El Comitè d’Empresa l’any 2016 va denunciar la situació a l’Administració Pública però només n’hem obtingut un silenci administratiu.

S’està afectant la seguretat, la intimitat i la confidencialitat dels pacients, i fins i tot dels seus acompanyants al SUH. S’està afectant la responsabilitat i les condicions laborals i personals dels treballadors del SUH, i el Comitè d’Empresa vol evitar-ho, i és per això que ha decidit posar-ho en coneixement de la població.
Atentament,

Comitè d’Empresa de la Fundació Assistencial Mútua de Terrassa

Related Articles

Deixa un comentari