El matí de dimarts 28 d’abril, més de 50 persones es concentraren davant l’edifici principal de Mútua de Terrassa en suport a la família de Carmen Martínez Ortiz. Van entregar un escrit a la direcció de l’Hospital Mútua exigint a Mútua Terrassa i CatSalut que es realitzi immediatament l’operació que té pendent la Carmen des de fa més de 6 mesos.
Comunicat públic de la PDSPT (Plataforma en Defensa de la Sanitat Pública de Terrassa)
Concentració en suport de Carmen, a la porta de l’Hospital de Mútua Terrassa, 28 d’abril. Foto: PDSPT
Denunciem la manca d’atenció de l’Hospital Mútua de Terrassa a la Sra. Carmen Martínez Ortiz, que està patint un dolor insuportable al maluc D, per una necrosi del cap de fèmur demostrada per ressonància magnètica. El grau de dolor és de gran intensitat i no està controlat degut a la intolerància als analgèsics potents com el Durogesic. Aquesta situació li comporta una pèrdua funcional amb incapacitat per a caminar i dependència completa per les activitats bàsiques quotidianes.
La seva qualitat de vida actual és ínfima i el dolor desesperant li està afectant la seva estabilitat emocional.
Porta sis mesos d’espera i ja ha fet algunes reclamacions al CatSalut, el qual no ha demostrat cap tipus de sensibilitat, mantenint que la llista d’espera està per sobre de la situació extrema en la que es troba la malalta.
El sentiment d’abandonament i desemparament és manifest al no trobar una resposta adequada a la gravetat de la infermetat. Ignorar el patiment d’aquesta senyora demostra una clara incompetència dels responsables i una incapacitat del sistema sanitari, per la qual cosa no ens queda altra alternativa que la mobilització i la denúncia, per deixar de forma clara la indefensió en la que es troba la pacient.
Agraïm el suport del seu metge de família que és el primer en reconèixer la situació doncs ha posat tots els recursos que estaven a les seves mans i ja no pot aportar més solucions.
Membres de la Marxa de la Dignitat de Terrassa van fer entrega de 112 euros en suport de la lluita per la sanitat pública. Foto: PDSPT
També volem posar de manifest que a totes les demandes d’ajuda que hem fet: les respostes han estat sempre per escrit, en cap moment cap responsable del CatSalut ha fet cap aproximació personal per constatar la difícil realitat de la Carmen.
Per tant ens trobem davant d’una assistència ineficaç, inadequada i inhumana que ara està afectant a la Carmen, però que estem convençuts que afecta a moltes i molts pacients. Volem fer públic que no existeix cap consideració en valorar els elements diferencials entre un pacient i un altre, i per tant la resposta no es individualitzada atenent a les circumstàncies específiques de cada cas, sinó que el tracte és del tot robotitzat com si els humans fóssim màquines que fem cua per anar al taller.
Terrassa 28 d’abril de 2015
Deixa un comentari