La comunitat educativa catalana demana retirar el decret que permet “fer negoci” amb els menjadors

No Comment

Joan Turu durant la realització del mural de l'Escola Pere Viver i Aymerich

Les entitats i organitzacions que formem el Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE) de Catalunya reclamen a l’Administració que la nova llei contempli les cantines com un espai educatiu de servei públic

Professionals i famílies consideren que Ensenyament ha elaborat la proposta de decret “amb poca transparència”

Dijous, 29 de juny de 2017

Definir i garantir el menjador escolar com un servei públic, vinculat al dret a l’educació i al dret a l’alimentació és l’objectiu principal de les entitats i organitzacions que formem el Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE). Per aquest motiu, demanen la paralització de l’actual projecte de Decret pel qual es regula la gestió i el funcionament del servei de menjador escolar dels centres educatius públics.

La comunitat educativa exigeix, doncs, la redacció d’un nou esborrany que contempli altres criteris i prioritats que passin per la igualtat, la inclusió, l’equitat, la cohesió i la justícia social. Des del sector consideren que l’actual proposta de Decret que regula la gestió del servei de menjador permet fer negoci.

botomalarrassa

Per aquest motiu, ja han reclamat fa dies a la Generalitat que aquest servei sigui gratuït a les escoles i instituts de titularitat pública. A més, consideren que el projecte de decret no prioritza criteris de qualitat i proximitat en la contractació pública de productes agroalimentaris, ni tampoc altres criteris socioeducatius o ambientals ni d’economia social.

Moment de fer reforma profunda

La necessitat d’actualitzar l’actual decret 160/1996, després de 21 anys vigent, “ha de ser una oportunitat per fer un pas endavant i no enrere”, diuen en el comunicat, i aposten per aprofundir en la consideració del temps de menjador com a temps educatiu emmarcat dins el projecte educatiu de centre.

De la mateixa manera, és necessari aprofitar aquest moment per obrir el debat participatiu dels diferents agents de la comunitat educativa per tal de fer també una aposta innovadora en aquesta franja educativa.

Ensenyament no ha tingut en compte el sector educatiu

Una de les queixes que fan des del sector és que Departament d’Ensenyament ha elaborat i difós el projecte de decret amb poca transparència, manca de diàleg i de participació de les organitzacions d’aquesta comunitat.

El Marc Unitari és format per les següents entitats: Federació d’Associacions de Pares i Mares de d’Alumnes de Catalunya (FaPaC), Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes d’Ensenyament Secundari de Catalunya (FAPAES), Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC), CCOO-Comissió Obrera Nacional de Catalunya, UGT de Catalunya, USTEC-STE’s, Associació de Joves Estudiants de Catalunya (AJEC), Associació d’Estudiants Progressistes (AEP), Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC)

Related Articles

Deixa un comentari