La Favt, sobre els canvis de línies de ‘bus’: ‘no és aquest el model participatiu que volem’

No Comment

La federació d’associacions veïnals de Terrassa (Favt) va denunciar durant l’estiu nombroses irregularitats i problemes en el servei de transport urbà: de manteniment, aire condicionat, mecànics i altres. En definitiva, afirma en Ramon Clariana, president de la Federació, “la flota està molt envellida”.

Fa molt de temps que cal intervenir en aquest sentit, però l’Ajuntament, aparentment al menys, sembla que va optar per treure’s totalment de sobre la responsabilitat, concedint a alguna empresa externa la realització del servei. El concurs del servei, però, va ser anul·lat pel tribunal competent i ara, després de quasi dos anys, encara ningú sap què passarà. TMESA es manté provisionalment al comando. Però el autobusos van com van.

Treballadores de TMESA, protesta exigint responsabilitats a l'Ajuntament. (Foto: PV) Treballadores de TMESA, protesta exigint responsabilitats a l’Ajuntament. (Foto: PV)

Pel que fa al canvi de línies, més enllà de l’encert o no, denuncia la Favt, s’ha fet sense consultar ni tenir en compte l’opinió i propostes de les associacions ciutadanes, com són les que aportaren al Nou Pla de Mobilitat, el novembre de l’any passat. Un pla que no va ser aprovat en el seu moment i que no té data encara.


 

Text íntegre del comunicat de la Favt:

LA FAVT DENUNCIA LA MANCA DE PARTICIPACIÓ EN LA DEFINICIÓ DELS NOUS RECORREGUTS DELS AUTOBUSOS URBANS (L5, L6, L7, L8, L9 I LH)

El dia 14 de setembre l’Ajuntament de Terrassa va posar en funcionament els nous recorreguts de les línies L5, L6, L7, L8, L9 i LH. Va justificar la necessitat d’aquest canvi per apropar els autobusos a les noves estacions de F.G.C.

Les associacions de veïns i veïnes afectades pels canvis ens han informat que han estat en reunions informatives prèvies amb l’ajuntament on se’ls va comunicar els recorreguts però sense donar la possibilitat de participar en el disseny dels mateixos.

Amb la FAVT, l’Ajuntament no ha mantingut ni tan sols una reunió informativa prèvia i aquest fet no ens sembla correcte. I no és que els serveis tècnics no en tinguessin constància… hem estat presents en la Taula de Mobilitat, en diverses reunions amb els tècnics de l’Ajuntament i en el “procés participatiu” de la redacció del Nou Pla de Mobilitat i sempre hem expressat la nostra voluntat de ser part activa en els dissenys, modificacions i/o ampliacions de les línies d’autobusos (entre d’altres).

És més, en les nostres aportacions escrites al Nou Pla de Mobilitat, entrades a l’Ajuntament el 13 de Novembre del 2014 hi ha inclòs tot el capítol 12è dedicat als autobusos, en el que s’incideix en la necessitat de no tan sols ser informats si no, a més, participar en la revisió de la línia d’autobusos.

Per tot això, creiem que el camí que l’Ajuntament ha seguit en la modificació d’aquestes línies, no és el correcte. Aquest no és el model participatiu que volem com a FAVT.

Tot i així, confiem que les paraules del tinent alcalde Marc Armengol expressades als medis de comunicació “(…) De hecho, nos hemos dado un año de plazo porque la reforma requiere una potente campaña informativa y participativa que cuente con las asociaciones de vecinos, las entidades ciudadanas y el tejido asociativo egarense(…)”, es compleixin en el nou disseny de les línies d’autobusos de la ciutat.

Per la Junta de la FAVT, a 30 de setembre del 2015

Related Articles

Deixa un comentari