L’Ajuntament de Terrassa eliminarà les notificacions i comunicacions en paper relatives a tributs i altres ingressos a partir del 15 de juliol

No Comment

La mesura s’adreça principalment a les persones obligades a relacionar-se electrònicament amb l’Administració, tot i que pot beneficiar-se’n tothom

A partir del dia 15 de juliol de 2020 l’Ajuntament de Terrassa eliminarà les notificacions i comunicacions en paper relatives a pagaments de tributs i altres ingressos de dret públic (com ara multes) i les substituirà per notificacions electròniques quan vagin adreçades a persones obligades a rebre-les per canals digitals, en especial les persones jurídiques.

Per implantar el sistema de notificació electrònica, l’Ajuntament de Terrassa utilitzarà el sistema e-NOTUM, que el Consorci d’Administració Oberta de Catalunya posa a disposició de tots els ens públics. Amb aquest sistema, les notificacions s’enviaran a l’espai propi de cada persona a dins la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Terrassa (https://seuelectronica.terrassa.cat), conegut com “La meva carpeta”. Dins d’aquest espai hi ha l’apartat destinat a notificacions. En accedir-hi, la persona usuària és redirigida al web d’e-NOTUM, on trobarà les seves notificacions. S’entendrà que la notificació s’ha realitzat quan la persona interessada o qui la representi, degudament identificades, accedeixin al document o quan hagin passat 10 dies des de la seva posada a disposició.

Per tal de facilitar-ne l’accés, l’Ajuntament enviarà un avís per cada notificació a l’adreça de correu o número de telèfon mòbil que prèviament s’hagi facilitat. Aquestes dades es poden actualitzar a l’apartat “Dades de Contacte” de “La meva carpeta” (https://aoberta.terrassa.cat/carpeta/dadesContacte). Per accedir a la carpeta cal identificació digital. La identificació digital és pot obtenir fàcilment amb l’idcat mòbil (https://idcatmobil.seu.cat), facilitant el DNI, telèfon i dades de la targeta sanitària (Catsalut). Un cop feta l’alta a l’idcat mòbil, a banda d’accedir a les notificacions, es pot fer qualsevol tràmit amb l’Ajuntament sense haver de desplaçar-se.

Amb el sistema e-NOTUM, es pot consultar les notificacions disponibles, gestionar rebuts pendents i cobrats, obtenir certificats i justificants de tot tipus, i tot de forma gratuïta i sense necessitat de desplaçaments. «A més de la comoditat, el sistema incrementa l’eficiència dels recursos públics, proporcionant una major agilitat en la tramitació, permetent que la ciutadania trigui menys a rebre les notificacions i les gestions derivades es poden fer abans», asseguren fonts de l’Ajuntament. Per tot això, recomana el seu ús a tota la ciutadania, i no només a les persones que estan legalment obligades. Per a obtenir l’alta en el servei e-NOTUM, només cal demanar-ho dins de “La meva carpeta” a la Seu Electrònica.

Aquesta mesura, que s’implementarà a partir del dia 15 de juliol, s’emmarca dins de la millora i expansió de l’ús de l’administració electrònica que està duent a terme l’Ajuntament de Terrassa. En aquesta mateixa línia, el passat mes de maig es va organitzar un dispositiu per facilitar la tramitació telemàtica de les beques de menjador pel curs vinent, que va evitar que milers de persones s’haguessin de desplaçar en ple confinament, i que va incloure la tramesa de SMS a totes les famílies actualment beneficiàries.

Related Articles

Deixa un comentari