L’Ajuntament netejarà espais públics amb hipoclorit de sodi diluït, un producte no nociu per a persones ni animals

No Comment

En relació a la crisi pel Covid-19, el Govern municipal ha acordat també altres mesures relatives a habitatge públic i privat, com ara oferir-se com a mediació entre propietaris i llogaters que no poden pagar el lloguer.


El Govern municipal informa que ha acordat contractar una empresa especialitzada perquè faci una neteja extraordinària a determinats espais públics amb hipoclorit de sodi diluït, un producte efectiu i no nociu per a persones i animals. Aquestes actuacions es faran al llarg dels propers dies a diferents punts de la ciutat.

Aquesta neteja es portarà a terme prioritàriament a indrets on hi hagi una afluència remarcable de persones vulnerables, com exteriors i accesos a centres de salut. Ss podrà aplicar la mateixa mesura a zones de l’espai públic que tinguin un ús freqüent, dintre de les normes de l’estat d’alarma. Es tindrà cura d’aplicar l’hipoclorit de sodi diluït en superfícies que puguin estar em contacte amb les mans de les persones, com baranes o altre mobiliari urbà.

Mediació per a llogaters que no poden pagar el lloguer i suspensió de lloguers de locals en edificis d’habitatge públic que afectin a activitats comercials i empresarials

En matèria d’habitatge, el Govern municipal ha acordat un conjunt de mesures destinades a reduir l’impacte de la crisi del Coronavirus, tant pel que fa a habitatge públic com privat. S’habilitarà un servei de mediació per a llogaters que necessitin comunicar als propietaris la impossibilitat de pagar el lloguer. També informa que s’atendrà directament a les famílies que resideixen en habitatge públic i no puguin fer front al pagament dels lloguers a causa de l’actual situació d’emergència.

En aquest sentit, se suspenen els lloguers de locals en edificis d’habitatge públic que afectin a activitats comercials o empresarials. Per a aquestes qüestions, caldrà adreçar-se al telèfon 93 733 61 71 o enviar un correu electrònic, amb totes les dades, a habitatge@terrassa.cat.

Pel que fa a polítiques socials d’habitatge, el Govern Municipal vehicularà les consultes per tramitar peticions de moratòria d’hipoteques, mitjançant el correu de l’OFIMEH-LL (Oficina Intermediació Hipotecària): fimeh@terrassa.cat. A partir de les consultes, i en funció de la temàtica, s’establirà contacte per telèfon amb les persones interessades per tal de resoldre dubtes.

Es tanca el punt d’atenció ciutadana del carrer Unió i es centralitza a l’Edifici Glòries

El Govern municipal ha acordat també altres mesures relatives a habitatge públic i privat, destinades a reduir l’impacte de la crisi pel Covid-19. S’ha decidit centralitzar l’atenció ciutadana de Serveis Socials a l’Edifici Glòries i tancar el punt del carrer Unió, tota vegada que cap mena de reducció del servei a la ciutadania, segons informa l’Ajuntament.

D’altra banda, el consistori afirma mantenir el seu compromís de garantir el Servei d’Atenció Domiciliària (SAD) a les 1.850 persones que ara mateix estan inscrites i el reforçarà, si cal. A través de Serveis Socials, es farà un seguiment individualitzat de tot aquest col·lectiu i es donaran les instruccions pertinents a les empreses que gestionen el servei, a les quals ahir se’ls va garantir la continuïtat laboral de les persones contractades. Per atendre qualsevol consulta de les persones i famílies que formen part d’aquest col·lectiu, a més dels contactes habituals, es determina que se centralitzin al telèfon 010, el qual les transmetrà immediatament a Serveis Socials.

Deixa un comentari