Les AMPA de Terrassa creen una plataforma des d’on defensar l’escola pública i de qualitat

No Comment

La Pepeta organitza una jornada lúdica aquest diumenge dia 24, al Jardí de les Sensacions del Parc de Vallparadís.

Mares i pares presentant la Pepeta, la nova plataforma d’AFAS i AMPAS que ha nascut a la ciutat, ahir a l’escola Sala i Badrinas. MG

Les AMPA de les escoles públiques de la ciutat s’han aglutinat en una plataforma, per tenir «unitat d’acció i solidaritat per fer front als reptes que té l’educació pública». Així s’expressà en la roda de premsa realitzada ahir dijous per part de diversos membres de les AMPA que hi són representades.

Li han anomenat Pepeta, “amb nom de dona”, i a la vegada acrònim de Plataforma d’AFAs i AMPAs d’escoles públiques de Terrassa. La creació d’aquesta plataforma prové de les inquietuds viscudes a la FaPaC, la federació a la qual totes hi pertanyen. Ara mateix són 26 associacions de la ciutat les que han donat suport al manifest fundacional de la Pepeta, i esperen que s’hi afegeixin a la plataforma la totalitat d’associacions de famílies de les escoles bressol, de primària i secundària de la ciutat.

Segons el manifest, l’objectiu de la plataforma és coordinar les associacions de famílies de l’escola pública i defensar un model d’educació universal, equitativa, gratuïta, excel·lent, compromesa i participativa». En aquest sentit, demanen a l’Ajuntament de la ciutat i al Departament d’Educació de la Generalitat que «caminin plegats amb les famílies en la defensa d’aquests principis», així com que demostrin la seva implicació en la promoció de la igualtat d’oportunitats per a tots els nens i nenes en el període de preinscripció que està a punt de començar.

Reconeixen que la necessitat d’unió de les AMPA va néixer igualment a partir de la preocupació amb el concurs de menjadors que ara fa dos anys es va concedir a l’empresa Sehrs. «A més ens neguiteja el nou esborrany que està preparant la Generalitat sobre aquest tema, i que encara no sabem si sortirà», ha assegurat Damià Hoyos, de l’AMPA Bisbat d’Egara, durant la roda de premsa.

En aquest sentit, assenyalen que volen «interactuar amb l’administració i també comptar amb la participació de tothom, ja que les famílies tenim molt a dir i l’educació és un problema troncal de tota la societat», ha expressat la Carmen San Miguel.

Pel que fa a la problemàtica de la segregació escolar i que assenyala especialment la nostra ciutat, es comparteix la visió de la FaPaC, que vol dir també les crítiques al recent pacte que s’ha signat en el Parlament. Malgrat no tenir encara un posicionament unitari com a Pepeta, el Santi Moreno, pare de l’AMPA Agustí Bartra, ha assegurat: «veiem que és un tema complex d’abordar i que un dels problemes rau en la doble xarxa d’escola pública i concertada, i d’això no se n’ha parlat prou».

Festa al Parc de Vallparadís

La nova plataforma, que està pendent de ser formalitzada com a entitat, es presentarà de forma pública aquest diumenge dia 24 en una festa al Torrent de la Font Sagrera del Parc de Vallparadís («on es fa el Pícnic Jazz»). Des de les 10 hores del matí, n’hi haurà tallers lúdics, música a càrrec de DJ Barretina, i l’actuació del grup d’animació Xiula a les 12 h. A partir d’aquest moment es farà un concurs de taifes, consistent en portar un dinar en carmanyoles decorades. Com a activitat final, a les 16 hores continuarà l’animació amb en Toni i en Tino.

Suport a les reivindicacions de l’AMPA Sala i Badrinas: un nou edifici i un Institut-Escola

Des de la Pepeta i les associacions que la conformen, també es dóna suport a les reivindicacions que fa l’AMPA de l’escola Sala i Badrinas. Amb el lema Stop Barracons, Institut-Escola Ja!, l’AMPA ha iniciat un seguit de mobilitzacions – «després de 8 anys en què ho hem fet de forma diplomàtica i cap endins», en paraules de Daniel Soto, per «exigir la construcció de l’edifici definitiu de l’escola, tot i que els nens que acaben ara la primària no ho veuran». La previsió per fer el nou edifici on s’ubicarà l’escola serà en els pròxims 4 anys, segons va informar el Conseller d’Ensenyament.

D’altra banda, consideren una necessitat que es faci un Institut-Escola, tot ampliant les línies a secundària, i generar més vincle amb el mateix barri del Segle XX i els barris adjacents. «Reivindiquem una escola pública digna i de qualitat, així com la tasca que realitzen equips docents», ha afegit Soto.

Per això, l’AMPA ha demanat poder intervenir en el pròxim Ple municipal, i tornarà a concentrar-se davant l’Ajuntament perquè aquest els doni suport a exigir un calendari d’execució; «volem una millor planificació educativa, ja que amb els nostres nanos han estat improvisant any rere any», ha destacat la Maria, també de l’AMPA.

Miquel Gordillo

Related Articles

Deixa un comentari