Plataforma d’AMPA/AFA de l’Escola Pública de Terrassa en contra del tancament de línies de P3 a la ciutat

No Comment

L’educació ha estat un dels temes punyents d’aquesta setmana. D’una banda, el Conseller responsable de l’àrea, en Josep Bargalló, va visitar els terrenys del futur Institut escola Sala i Badrinas, i després va signar, junt amb l’alcalde Jordi Ballart, un protocol de col·laboració per a l’execució de les obres d’aquest institut escola.

Aquesta, és la bona notícia, almenys per a les famílies de l’escola que des de fa temps reclamaven la concreció d’aquest projecte. La notícia dolenta és que, entre les diverses novetats anunciades pel curs escolar vinent, «trobem una d’especialment preocupant: l’anunci, encara no oficial, del tancament de dues línies de P3 de l’escola pública de Terrassa, concretament a les escoles França (Zona 1) i Abat Marcet (Zona 2)», informa La Pepeta (Plataforma d’AMPA-AFA de l’escola pública de Terrassa), en un comunicat fet públic ahir divendres 14 de febrer, i denunciava abans l’AMPA de l’escola Abat Marcet el dijous 13.

Aquestes dues escoles públiques, afegeix el comunicat de la Pepeta, «totes dues amb un bolet des del setembre passat, es presten a perdre una línia en un context de saturació de classes, dificultat de gestió de matrícula viva (alumnat que arriba a la ciutat durant el curs) i una crònica mancança de recursos a l’escola pública».

És per això que des de la Pepeta rebutgen frontalment aquesta decisió i es plantegen «mobilitzar-nos per tal que no es faci efectiva». Assegura, així mateix, que si l’argument utilitzat per Serveis Territorials del Departament d’Educació és la baixada de natalitat, «de cap manera podem acceptar que això es reverteixi en una retallada de l’oferta escolar pública. No només els darrers anys ens han demostrat que la matrícula viva acaba per compensar i omplir les línies que queden menys plenes a la preinscripció, com considerem que aquesta hauria de ser una oportunitat històrica de baixar les ràtios a classe i poder millorar les condicions pedagògiques dels infants i les condicions laborals al sector educatiu».

Aquest anunci, consideren, es dóna en un «context d’intocabilitat de l’escola concertada, que no patirà cap retallada abans de la preinscripció i que només ara es veu tímidament abocada pel departament a complir, via decret d’admissions, la llei i la responsabilitat que l’escola pública porta tota la vida assumint». Les conseqüències reals de tot plegat, s’afirma encara en el comunicat de La Pepeta, són un «greuge dramàtic que només accentua la desigualtat i la segregació escolar, una veritable xacra a la ciutat i que seguirà augmentant amb aquesta mena de decisions polítiques».

La Pepeta s’ha dirigit a l’Ajuntament, del qual hauria obtingut el «compromís públic de l’alcalde Jordi Ballart de fer tot el possible per evitar-ho». Confien, a més, que «l’executiu municipal no permeti que aquesta decisió es faci efectiva, esdevenint, doncs, còmplice d’un atac frontal a l’educació pública a Terrassa». Mentrestant, han demanat a Serveis Territorials una reunió per plantejar les reivindicacions de la comunitat educativa de les escoles afectades i de les famílies organitzades de Terrassa, tot assegurant que «seguirem el tema allà on calgui, també al carrer, per tal de seguir defensant una escola pública de qualitat, inclusiva, universal i participativa».

Per la seva part, l’AMPA de l’escola Abat Marcet considera que aquesta mesura «no afavoreix la lluita contra la segregació escolar». Informa que el centre té «un projecte educatiu integrador i inclusiu com així ha estat reconegut». D’altra banda, recorda que aquest curs han hagut d’incorporar, «per una decisió presa per l’administració sense consensuar», un “bolet” a cinquè de primària. La incorporació d’aquest grup extra, asseguren, ha significat «no poder desenvolupar correctament el projecte educatiu de centre».

Consideren la decisió del tancament de la línia de P3 una «penalització» a dues setmanes del període de preinscripció escolar, «deixant-nos en situació de desigualtat de condicions educatives».

Related Articles

Deixa un comentari