Ple de Maig: Sí contundent del grup municipal d’ERC-MES al Pla de Mobilitat Urbana

No Comment

El ple de maig aprovà definitivament el PMU 2016-2021, amb retard i sense tot el consens necessari, al menys de part de la representació del moviment veïnal, però amb el suport de les formacions d’esquerra i, concretament, un “Sí” exigent d’ERC-MES. El grup també presentà i aprovà per unanimitat una proposta directament lligada al transport municipal.

Segons avaluació del portaveu del grup, Isaac Albert: “Creiem que el PMU dibuixa una ciutat més neta, sana i segura. Ara cal esvair els dubtes en l’aplicació del model, amb decisions en el dia a dia que no siguin contradictòries com fins ara”.

Després d’un llarg procés, finalment el Ple de Terrassa ha realitzat aquest mes de maig l’aprovació definitiva del Pla de Mobilitat Urbana 2016-2021. El grup municipal d’ERC-MES veu en el llarg procés d’elaboració i participació del Pla un «projecte de futur per la ciutat que ara s’ha d’executar». Així ho va expressar el portaveu d’Esquerra-MES, Isaac Albert, recordant a l’equip de govern que “Ara toca el realment important, l’aplicació d’un model de ciutat més tranquil·la, més humana i l’equip de govern ha d’evitar les contradiccions vistes fins ara”.

botomalarrassa

Parlant de contradiccions, va tornar a sortir la compra de 15 autobusos nous, aprovada a febrer del 2016, 9 dels quals eren dièsel per només 6 d’híbrids, lluny de l’objectiu inicial de substituir la meitat de la flota per vehicles no contaminants. Una «discussió del passat», considerà ERC-MES, que va voler superar justament apostant a partir d’una proposta de resolució per «augmentar al màxim l’ambició per la millora de la qualitat de l’aire i de la mobilitat urbana» amb la gestió i renovació de la flota de TMESA.

La iniciativa, aprovada per unanimitat, plantejava dos senzills punts que ara s’hauran d’executar. El primer, com explicava Isaac Albert, “és tan senzill com organitzar la flota perquè els autobusos menys contaminants passin pels carrers amb més contaminació”. Tot i que, evidentment, la majoria de la contaminació de la ciutat prové del vehicle privat, aquesta iniciativa pot fer-se notar en “punts negres” de contaminació com la Rambla d’Ègara o el carrer Mas Adei.

La mesura més significativa aprovada, però, va ser la recollida en el punt tercer per ERC-MES, referida a iniciar immediatament els treballs per la compra dels 10 autobusos previstos pels anys 2018-2019, alhora que s’estudia experiències externes per intentar que tots siguin híbrids. Davant el debat en aquest punt, el portaveu del grup municipal va exposar: “Iniciant les tasques ara podem evitar un retard com el que ens estem trobant amb l’arribada dels autobusos nous. Mirant cap enfora, per exemple, podem trobar la compra de vehicles híbrids de 18 m per part de l’Ajuntament de Barcelona. Terrassa hauria pogut ser la primera ciutat de l’estat en tenir-los però no s’hi va atrevir. Ara, potser amb aquesta informació, es podrà prendre una decisió més valenta”.

Pel que fa a la resta de temes d’un plenari força plàcid, segons l’Isaac Albert, tot i les habituals discrepàncies, el grup municipal d’ERC-MES va aconseguir aprovar la resta d’iniciatives plantejades com acords a la junta de portaveus.

Destacar també que al final del Ple el portaveu va aprofitar el torn de precs i preguntes per plantejar els dubtes existents actualment respecte a l’Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa i el seu possible trasllat a una altra ciutat: “L’EUIT és estratègica pel campus universitari de Terrassa, pel sector sanitari i per la mateixa ciutat i volem saber què s’està fent per assegurar la seva permanència dins el municipi”. Un prec amb el qual es va obtenir un compromís del govern per mantenir una reunió directa amb ERC-MES i tractar sobre el tema.

Related Articles

Deixa un comentari