El Mercat de la Independència mira amb il·lusió el futur

No Comment
Verdures de proximitat al Mercat de la Independència. Foto: PV

Pep Valenzuela

«De la pandèmia aquí només queden les mascaretes», explica en Joan Font, dinamitzador del Mercat de la Independència tot confirmant el retorn a la normalitat. Tothom s’alegra d’aquesta aparent superació de l’estat d’emergència. Al Mercat, però, fan un balanç ambivalent, perquè durant el temps de més restriccions «la feina es va intensificar molt».

El mercat sempre ha estat funcionant, amb restriccions d’aforament, però no massa limitadores, perquè és un edifici gran i ventilat. Sí que va ser problemàtica, al començament, la provisió de productes, perquè els proveïdors no podien atendre normalment i, a més a més, perquè va créixer la clientela. «Molta gent ens va conèixer durant aquells mesos, i les comandes en línia per portar a casa van créixer molt». El dinamitzador d’aquest espai històric creu que la gent «aquí va trobar un espai que oferia condicions i un producte que en altres llocs era més difícil de trobar. Com sempre ha sigut, però més clara ara», subratlla.

Es va arribar a un rècord de 800 comandes al mes. Ara es fan entorn de les 300, bastant menys, però millor que abans, quan s’arribava només a les 130 o 140. També hi ha menys clientela. «Notem la caiguda amb relació als mesos d’emergència, perquè la gent torna a les rutines d’abans, però estem millor que el 2019, perquè alguna clientela nova d’aquests mesos ara ja no ha marxat».

Tot plegat, s’ha fet palmària la necessitat de millorar la comunicació, informar més i millor de tot el que es fa i dels valors, dels serveis i beneficis que ofereix el Mercat. «No pot ser que després de 12 anys de fer comandes en línia i repartiment a domicili encara hi hagi gent que no ho sap», reconeix autocríticament en Font.

Ara ja proven solucions. Hi ha un nou equip de comunicació, es va estrenar un disseny d’imatge, «la cara i els colors del mercat, què signifiquen», afegeix, «ens semblava important pel salt en comunicació».

I s’ha fet una prova de convocatòria exitosa amb les Festes de Sant Tornem-hi, el cap de setmana del 17 i 18 de setembre, que ja voldrien que esdevingués una referència al calendari, una festa per arrencar el curs amb força i alegria. «De fet, nosaltres anem molt amb el cicle del curs escolar i familiar», explica en Joan, dinamitzador des de fa 14 anys.

Parada de peix, dissabte de bon matí… Foto: PV

Més ventall de productes i activitats culturals

Parlant d’escoles, en Joan confia que les visites guiades per alumnat dels centres educatius es puguin recuperar aviat, «cal consultar si amb les noves mesures podrem, però ja tenim una llista d’espera; havíem fet una o dues per setmana». També havien fet xerrades a instituts, molt a petició dels centres i segons els temes o perspectives que han proposat: economia, història de mercat, comerç, gestió.

Es recuperen també les activitats que es feien: els tallers infantils, algunes presentacions d’artistes, exposicions, com ara una sobre la visibilitat dels trastorns mentals en aquests darrers dies. «És molt important que el mercat no es vegi només com un espai de compra d’aliments de tots tipus, procedències i preus, sinó també com un lloc de trobada amb amics i família, per passejar», declara.

En aquest camí i tot mirant endavant, la dinamització gestiona l’entrada de noves parades, com ara la de menjar mexicà, que ampliïn el ventall de productes i propostes. I també la col·laboració amb campanyes i activitats que es facin a la ciutat. «Tot el que treballem és amb gent i empreses de Terrassa», destaca en Joan.

“Hem estat pioners en diverses iniciatives, com la compra en línia, el repartiment amb una empresa ecològica i cooperativa”

La gent del Mercat està il·lusionada. Per tot el que s’explica i, encara, perquè, molt important, les obres de restauració i remodelació de l’estructura ja tenen data, «per primera vegada en 113 anys», emfasitza en Joan, tot en afegir que «la gent està més animada, mira el futur d’altra manera, millor». De seguida, la campanya de Nadal, que s’anuncia intensa, amb decoració especial i moltes activitats.

Amb tot això, el mercat de Terrassa engrandeix la seva imatge de referència al país, «és un dels millors de Catalunya», assegura el dinamitzador, «i atenció! ho diuen els altres. Hem estat pioners en diverses iniciatives», com la compra en línia, el repartiment amb una empresa ecològica i cooperativa. A la web hi ha tota la informació (www.mercatdelaindependencia.cat). També referència per l’alt nivell de participació de paradistes: dels 70 presents a l’espai només 3 no hi són a l’associació, «els altres mercats ens diuen la sort que tenim, que és un percentatge d’associades molt alt».

Related Articles

Deixa un comentari