L’Institut escola Pere Viver de Terrassa participa a la First Lego League, l’alumnat de 3r d’ESO guanya el premi a l’Emprenedoria

No Comment
L’equip de 3r d’ESO, premi d’Emprenedoria, amb el professor de Tecnologia, Gabriel Blanes.

L’alumnat de 3r d’ESO guanya el Premi a l’Emprenedoria.

Dos equips de 3r i 4t d’ESO de l’Institut Escola Pere Viver van participar dissabte 18 de febrer al programa de la FIRST LEGO League que es va realitzar aquest any, a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona, de manera presencial.

La FLL és un programa internacional que té per objectiu incentivar l’interès i la participació en el món de la ciència i la tecnologia als joves dels 4 als 16 anys, a través de la participació directe en projectes que han de resoldre problemes reals de la societat actual. Els hàbits d’aprenentatge, la creativitat, la capacitat emprenedora o el treball en equip són alguns dels punts forts que es valoren al programa. A Espanya l’entitat organitzadora del programa és ingenier@soy, associació que vol fomentar la tecnologia i l’enginyeria com a motor del creixement de la societat moderna, especialment entre les nenes i les joves.

Els dos equips del nostre centre van tenir un magnífica participació. Els seus projectes van rebre les felicitacions del jurat format per professorat de la universitat. El projecte defensat per l’alumnat de 4t d’ESO destacava pel gran valor d’ajuda i impacte real i immediat a la comunitat del centre educatiu. L’alumnat de 3r d’ESO va deixar palès la seva capacitat creativa i emprenedora en aconseguir el Premi a l’Emprenedoria, trofeu que reconeix l’equip que adopta la cultura FIRST LEGO League mitjançant el treball en equip, l’esperit de superació i l’entusiasme mostrat.

Cada equip estava conformat en subgrups especialistes en la redacció i creació dels projectes d’innovació i en la programació de robots i consecució de les missions. Tots dos equips van contactar amb empreses per tal de demanar opinió i idees sobre els projectes que presentaven al programa de la FLL.

KAINO és l’equip de 4t d’ESO de l’Institut Escola Pere Viver format per Paula Artigas Iglesias, Edu Ciausu Ocos, Izan Díaz Quílez, Adrián Fernández del Toro, Marc Gómez Oteros, Dídac Granados Moya, Ariadna Gumbau Pérez, Ian Padilla Macia, Xavi Requena Muñoz i Judith Ruiz Galisteo.

L’equip de 4t d’ESO amb el professor de tecnologia, Gabriel Blanes

 

La investigació d’aquest equip s’ha centrat en la problemàtica real de famílies que no poden escalfar les llars i d’infants que passen fred. La seva investigació es va centrar en la pobresa energètica causada per l’elevat cost de l’energia, els baixos ingressos de les famílies i la ineficiència de moltes llars. Van descobrir les greus conseqüències en la població i per pal·liar aquesta difícil situació van idear una solució consistent en el disseny d’una aplicació i pàgina web que ajudarà a la comunitat de l’IE Pere Viver a optimitzar l’ús de l’energia. L’alumnat implicat en el projecte ha passat una enquesta a totes les famílies per tal de detectar problemes vinculats a una gestió poc adequada de l’energia. Amb les evidències reals han pogut observar que en alguns casos no s’ha gestionat l’abonament social que corresponia o no es tenen contractats les millors opcions amb les companyies elèctriques que significaria una rebaixa econòmica significativa. El gran valor d’aquest equip és que ja han pogut donar consells per tal de reduir el cost energètic d’algunes famílies.

Hydrau FauceT és l’equip de 3r d’ESO de l’Institut Escola Pere Viver format pel Dani Álvarez Soria, Berta Casado Ferre, Sol Cuello de Oro Gasparini, Judith de los Llanos Moreno, Arnau Massachs Abdon, Hèctor Muñoz Rodríguez, Jana Ortega Garrido, Martina Prats Santano, Alèxia Quintana Silva i Nerea Zoyo Cordero.

La investigació d’aquest equip van girar sobre les dificultats d’autoproducció i autoconsum energètic, degut a l’espai insuficient i els elevats preus per poder realitzar les instal·lacions o les dificultats en l’obtenció de permisos. Es van centrar en aquest camp perquè van descobrir que en la última dècada hi ha una disminució en l’obtenció d’energia del 30% i per aquest motiu pensen que la seva solució aportarà un gran benefici per a tota la societat.

La solució aportada per l’equip consisteix en generar energia hidràulica de manera domèstica aprofitant un recurs que es malbarata a totes les llars, l’aigua. Pretenen donar una segona oportunitat a aquesta aigua per produir energia. I és que cada any a Espanya es malbaraten 131 litres d’aigua per persona i dia. L’equip va presentar un prototip consistent en un cargol d’Arquímedes acoblat a una canonada d’aigua. A través d’un eix amb rodes dentades connectats a una bateria on es quedaria tota l’energia produïda. Els punts forts argumentats en defensa de la seva idea van ser el poc espai ocupat pel prototip i el cost reduït en comparació amb la instal·lació de plaques solars. L’equip va presentar els kilowatts hora que es podrien arribar a generar al dia així com el benefici anual de la comunitat del barri de l’Institut Escola Pere Viver.

Related Articles

Deixa un comentari