El passat 16 de gener, el BiTer (associació BiciTerrassa Club) hem signat un conveni amb la Síndica Municipal de Greuges, Isabel Marquès, per promoure la bona convivència als carrers de Terrassa. L’objectiu principal és treballar plegats per fomentar el respecte cap a les altres persones, siguin conductores de vehicles o siguin vianants, i el respecte de totes les normes de circulació. També volem ajudar a resoldre conflictes que es puguin donar, principalment on hi hagi implicades persones ciclistes.
Estem molt contents de la bona rebuda que hem tingut per part de la Síndica, des del primer moment, i les ganes de posar-nos a treballar plegats… tot i que esperem que, si és per a la resolució de conflictes, siguin el menys possible! Aquest conveni és el quart que signem amb entitats de Terrassa. Durant el 2019, hem signat acords de bona convivència amb les empreses del taxi, amb l’empresa d’autobusos municipals TMESA i amb la delegació terrassenca del RACC. Volem seguir establint acords amb més entitats i ens agradaria poder contactar amb autoescoles i empreses que gestionen flotes: missatgeria, distribució urbana de mercaderies, gremis de serveis, etc.
El president de BiTer, José Miguel Moreno, i la Síndica Municipal, Isabel Marquès, van signar un conveni de col·laboració entre les dues entitats per promoure una bona convivència entre ciclistes, vianants i conductores de vehicles motoritzats. Foto MG
La nostra primera tasca conjunta amb la Síndica serà analitzar a fons la nova Ordenança de mobilitat sostenible, que substituirà la que tenim vigent des de l’any 1996, i que lògicament, ha quedat força desfasada. L’ordenança ha estat debatuda i consensuada amb les entitats de la Taula de la Mobilitat, ara estem esperant amb impaciència la seva aprovació definitiva en el Ple Municipal i desitgem que tingui el màxim suport dels grups polítics. Un cop aprovada, proposem que es destinin recursos suficients per part de l’Ajuntament i de totes les entitats implicades en l’àmbit de la mobilitat, per recordar les normes de “sempre” i informar de totes les noves que incorporarà l’ordenança: la circulació de bicicletes i patinets, el límit de velocitat 30 km/h a tota la ciutat, la prohibició d’aparcar les motos a les voreres, entre d’altres.
Pel que fa a la circulació amb bicicleta, la idea és molt clara: s’ha de circular sempre pel centre dels carrils de circulació i comportar-se com si s’ocupés el mateix espai que ocuparia un cotxe. És la manera més segura de circular i també la més fàcil per entendre com circular amb bici per la ciutat. La idea és que tots els carrers de Terrassa esdevinguin “carrils bici”, on tothom pugui anar amb bici al seu ritme, i la resta de vehicles motoritzats puguin també circular, amb condicions, però respectant sempre a les bicicletes i adaptant la seva velocitat a la de la bicicleta, sense actituds d’assetjament. També les motos i ciclomotors, s’hi han d’adaptar.
S’ha de dir que en el darrer any han canviat força les coses. El respecte cap als ciclistes ha augmentat molt, tot i que queda pedagogia per fer. Hem d’agrair la bona col·laboració que hem tingut de la Policia Municipal per canalitzar els casos puntuals d’assetjament més greus. L’Emergència Climàtica, la Revolució Verda, els nous temps estan contribuint al canvi de model. La presència de més bicicletes per la calçada dels carrers serà un indicador de la qualitat de vida a la ciutat, com ho són les llúdrigues per la qualitat dels rius.
Haritz Ferrando
membre de BiTer
Deixa un comentari