Mobilitzacions bicicleta: ‘Dia mundial de la bici’, 3 juny. Pedalada ‘Volem carril bici Terrassa-Les Fonts’, 9 juny

No Comment

Dia Mundial de la Bicicleta 2024. El 3 de juny és el Dia Mundial de la Bicicleta 2024, un dia per celebrar l’alegria, la llibertat i la connexió global que aporta l’ús de la bicicleta.

Uneix-te a la celebració. La bicicleta és més que un simple mitjà de transport; és una manera de reconnectar amb el nostre entorn, viure noves aventures i trobar alegria en els moments senzills. Tant si vas a la feina, com si estàs passant temps de qualitat amb la família o explorant noves destinacions, cada viatge en bicicleta té una història. [https://www.ecf.com/world-]

A Terrassa, tenim molt bones condicions per anar amb bicicleta a tot arreu, però aquestes poden i han de millorar, perquè moltes persones més es passin a la bici. Per això el BiTer, més que mai, treballa per posar a l’agenda política local les mesures de mobilitat sostenible necessàries per fer una ciutat més pedalable i amable per a tothom.

Pedalada Reivindicativa “Volem Carril bici de Terrassa a Les Fonts” – Diumenge 9 de juny de 2024

Manifest per un carril bici entre Terrassa i Les Fonts

En els últims temps hem vist com diverses infraestructures ciclistes prenen forma en la trama interurbana de Terrassa: el carril bici que uneix Terrassa amb Matadepera, el que s’està construint per connectar Terrassa amb l’Hospital i Sabadell, el projecte que properament s’executarà entre Terrassa i Viladecavalls…

Però no n’hi ha prou! Hi ha una sèrie de mancances endèmiques i inexplicables que perduren i no veuen cap solució a curt o mitjà termini.

És el cas de la connexió entre Terrassa i Les Fonts. Una carretera que suporta el pas de milers de vehicles diàriament, però que no té una alternativa segura per al desplaçament en bicicleta, caminant o per a persones amb mobilitat reduïda. Ho veiem cada dia com hi ha persones pels vorals de la carretera de Rubí entre Terrassa i Les Fonts, caminant, en bici o en patinet en un tram amb molt volum de trànsit de vehicles motoritzats.

Una connexió amb carril bici segregat i que tingui en compte tant les bicis com les persones a peu, en patinet o amb mobilitat reduïda, és una infraestructura vital per connectar municipis i barris, que permetria un desplaçament segur per anar a treballar, per fer esport, per fer salut i, naturalment, per reduir el volum de trànsit motoritzat i fer d’aquesta via un espai més amable i sostenible.

Considerem també la necessitat de prolongar aquest itinerari segur fins a Rubí i Sant Cugat, per poder connectar amb la via verda de la llera del Llobregat entre Martorell i el Prat i poder així arribar fins a la costa.

Només viatjant una mica podem veure el greuge que hi ha entre nosaltres i la resta de molts municipis catalans i ja no diguem amb l’estranger, que ens portem més de 20 anys d’avantatge.

Cal invertir i apostar decididament per aquest tipus d’infraestructures.

Cal donar alternatives per desplaçar-se de forma segura.

Cal avançar per una mobilitat més sostenible, compartida i integrada.

Cal decisió per part de les administracions.

I no ens cansarem de repetir-ho i reclamar-ho.

Deixa un comentari