Urbanització de la ctra. de Rubí – Can Guitard: Quin espai queda per a la mobilitat a peu i amb bicicleta?
Les entitats BiciTerrassa Club (BiTer), Àrea Adaptada i l’Associació de Propietaris i Veïns de Les Fonts (Terrassa – Sant Quirze), amb la col·laboració d’altres 16 entitats, van fer un comunicat el passat 9 de juny de 2024, acompanyat d’una pedalada reivindicativa, posant de relleu la importància d’unir Terrassa – Les Fonts – Rubí amb un carril bici segregat (o camí pedalable) per la carretera de Rubí per fer possible els desplaçaments a peu, amb bicicleta, en patinet o amb mobilitat reduïda. És una infraestructura vital per connectar municipis i barris, que permetria un desplaçament segur per anar a treballar, per fer esport, per fer salut i, naturalment, per reduir el volum de trànsit motoritzat i fer d’aquesta via un espai més amable i sostenible.
El dia 25 de juny, es publica al web de l’Ajuntament de Terrassa, que comencen les obres de la transformació urbanística del polígon industrial de Palau Sud – Can Guitard, principalment a la carretera de Rubí, el tram de 1,2 km comprés entre el pont de l’autopista C-58 i la rotonda de les Fonts. Es tracta d’una iniciativa privada, impulsada per les empreses implantades en el polígon, amb una inversió prevista és de 2.465.563,43 euros. El vial passarà a tenir de 2 a 4 carrils per al trànsit motoritzat a la carretera i grans rotondes.
Tot i que la notícia diu el següent: “La finalitat d’aquest projecte d’urbanització és demilitar un àmbit conjunt, que ha de servir per definir la transformació de la carretera de Rubí en una via urbana; regularitzar un nou front d’aquesta carretera i obrir un carrer que connecti l’actual carretera amb una rotonda i amb el futur eix del sector urbanitzable del Palau Sud (entenen que es refereix a Palau Nord, el nou barri de Can Bosch)”, en cap lloc de la notícia, ni en els plànols i imatges publicades a la notícia de Món Terrassa, no apareix referència a la mobilitat a peu i amb bicicleta.
Davant d’aquests fets, i la manca d’informació, han demanat reunions urgents amb:
> Ferran Banús, president de la Junta de Compensació del polígon industrial de Palau Sud – Can Guitard.
> Xavier Cardona, Tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Terrassa.
> Marc Sanglas, secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat de Catalanya, administració titular de la carretera de Rubí.
—
L’Associació BiciTerrassa Club (BiTer) té com a objectiu la promoció de la bicicleta com a mitjà de transport i lleure normalitzat a Terrassa.
Volen que Terrassa sigui una ciutat on tothom pugui desplaçar-se d’un punt a l’altre en bicicleta i de forma segura. Ho volen aconseguir promovent la cultura de la bicicleta, ensenyant a anar-hi a qui no en sàpiga, promovent la pacificació de la circulació de cotxes i motos, augmentant la xarxa de carrils bici, instal·lant aparcaments de bicicletes arreu, denunciant punts conflictius i realitzant tot tipus de campanyes i accions de promoció.
Deixa un comentari