L’Ateneu Cooperatiu del Vallès Occidental (ACVOcc), conjuntament amb l’Ajuntament de Terrassa, ha organitzat un curs presencial i gratuït per ajudar a posar en marxa una cooperativa de treball associat.
L’objectiu d’aquesta formació, de 15 hores de durada, és el d’entendre què és una cooperativa de treball, així com les diferents fases per tal que un projecte cooperatiu esdevingui un èxit. Per això, a través d’una metodologia pràctica, es dissenyarà i definirà una proposta de cooperativa que sigui viable i sostenible, a la vegada que es donaran a conèixer diferents eines de comunicació i de gestió del projecte a desenvolupar.
La proposta de l’ACVOcc inclou, a més, la possibilitat de combinar les sessions grupals amb les individualitzades. La formació està adreçada a tothom qui estigui interessat en la matèria i que pertanyi a l’àrea de Terrassa i comarca. Serà impartit per l’equip tècnic de l’Ateneu Cooperatiu del Vallès Occ. i del Servei d’Emprenedoria Social de l’Ajuntament de Terrassa.
D’acord als principis de l’economia social i solidària
Seran cinc sessions, dilluns cada quinze dies, a partir del 3 de febrer fins al 30 de març, de 10 a 13 hores, les quals es duran a terme al Centre Cívic Alcalde Morera (plaça de Can Palet, 1).
Pel que fa als continguts, a la primera sessió es farà una introducció al cooperativisme i als valors de l’economia social i solidària. També es mostraran eines i recursos a disposició de projectes col·laboratius. En les sessions segona i tercera, es desenvoluparà un projecte de forma pràctica. La quarta sessió abordarà la gestió del projecte, la seva viabilitat econòmica, i es donaran a conèixer eines de gestió i governança. La cinquena sessió es dedicarà a com donar a conèixer el projecte i les claus de comercialització d’aquest.
Les inscripcions al curs es poden realitzar omplint aquest formulari.
Programa de sessions
• Sessió 1 (3 de febrer): Introducció al cooperativisme. Els valors de l’economia social i solidària. Eines i recursos a disposició de projectes col·laboratius. Autoavaluació de capacitats i projectes. Possibilitats d’ enxarxament.
• Sessions 2 i 3 (17 de febrer i 2 de març): La ideació del projecte i el seu aterratge. Canvas. DAFO. Design Thinking.
• Sessió 4 (16 de març): Introducció a la gestió. Viabilitat econòmica. Eines de gestió i governança.
• Sessió 5 (30 de març): La comunicació i comercialització del projecte. Segmentació i posicionament. L’embut de vendes. Eines per a la comunicació.
Deixa un comentari