Els moments que vivim pel que fa al món laboral obliga a ser audaç a qui se’n vulgui sortir, posant en marxa un projecte de vida. És el que va fer el Fran Martínez quan va decidir apostar a primers d’any per muntar una empresa de missatgeria ecològica. Eldlcarro, nom del projecte, va sorgir arrel d’una altra projecte de missatgeria. Malgrat ser ara mateix una SCP (societat civil privada), la pretensió és esdevenir una cooperativa de treball.
Des de l’inici, el Fran va comptar amb el suport d’en Manuel Milán i la seva botiga Terrassa Fruits, per portar la compra de fruita i verdura a casa de la clientela. La demanda del servei però, ha anat creixent ràpidament en aquests mesos. Actualment, Eldlcarro reparteix paqueteria, compres a domicili, material informàtic, etc. Ara, el projecte de missatgeria ecològica es troba en un punt clau, en vies de consolidar-se. Recentment s’ha ampliat amb una bici carro. “El volem oferim per fer passejades pel Parc de Vallparadís o pel centre, associacions de comerciants i, per descomptat a les entitats socials”.
Manuel Milán i Fran Martínez amb les seves eines de treball. Foto: MG
Segons ens diu el Fran, el seu negoci “té dues vessants: la missatgeria i la publicitat rodant d’entitats i comerços locals i de proximitat. També la difusió d’activitats i campanyes dels moviments socials”. “I volem oferir un servei adreçat a les associacionsde veïns per a les festes majors, per exemple repartint gots amb fruita”, remarca el Manuel. Mirant el carro si ens el trobem pel carrer, o fent una ullada al seu bloc, es pot veure els col·lectius amb qui col·laboren, en repartiment o publicitat: l’Esplai i l’AVV d’Ègara, Gravetat Zero, Llibreria Synusia, la PAH de Terrassa o el nostre Malarrassa: en total entre d’altres: 20 entre fixes i els que han anat passant temporalment, sobretot entitats, a les quals no se’ls hi cobra res.
El cas és que el projecte va pujant, i ara s’ampliarà el servei: “Estem a punt de fer un conveni amb una empresa de missatgeria i logística, amb qui compartim aquesta visió ecologista del repartiment”. Alguns números que ens dóna el Fran: en aquests primers mesos de funcionament, han estat uns 500 serveis mensuals, amb 2.750 kms. recorreguts, i més de 450 kg. de diòxid de carboni que s’han deixat d’emetre. A tot això, els clients reben a final de mes un informe amb el mapa dels carrers recorreguts (per tots els barris i polígons industrials), l’estalvi en CO2 i altres dades.
De fet, el costat atractiu d’aquesta iniciativa és l’aposta per un model de transport més sostenible dins la ciutat a través de l’ús de la bicicleta. “Volem anar eradicant la presència del cotxe privat al centre”, diu el Fran. “No es tracta de competir amb el cotxe, guanyant voreres per fer carrils bici o que anar per segons quin carril bici es converteixi en una prova d’orientació cercant on continua, sinó de trobar un model diferent de mobilitat urbana”. Segons el Fran, “hi ha carrils bicis impossibles, fins i tot perillosos, com ara al carrer Mont Perdut, o a la Plaça de l’Aigua. El Carrer Provença, és un altre punt negre!”. En aquest sentit, assegura que els agradaria col·laborar amb l’associació BiTer en un estudi de mobilitat amb bici a la ciutat.
Fran i Manuel reconeixen que les dues bicis són “molt cridaneres, tothom s’ho mira pel carrer”. Hi ha anècdotes diverses, “l’altre dia vam haver de portar a urgències a una dona i el seu fill, que s’havien donat un cop, i havien perdut l’autobús”.
Facebook: https://www.facebook.com/Eldelcarro
1 Comment
Haritz Ferrando
22 juliol 2015 - 15:46Felicitats pel vostre projecte, segur que anirà a més.
Precisament avui a les notícies, parlant de la persistència en l’incompliment dels límits de la contaminació de l’aire que respirem degut al trànsit, han posat l’exemple de Barcelona, on es va fer una exitosa prova pilot de distribució de mercaderies amb bicicletes de càrrega.
Tan de bo, tingueu més i més clients d’empreses que creuen en la qualitat de vida a la ciutat i el suport de l’Ajuntament.