Educació covid-19: Sindicats de professorat reclamen solucions, no pegats

No Comment

Redacció

El Departament va donar per finalitzat, el 21 de desembre, el permís per deure inexcusable que tenia el personal especialment sensible pendent d’obtenir la incapacitat temporal, segons denunciava CCOO Educació el mateix dia. Això, quatre dies després que Josep Bargalló, conseller responsable de l’àrea, fes públic un balanç més que positiu de l’inici del curs i el desenvolupament del primer trimestre, considerant tot plegat un «èxit», informava El Diari de l’Educació.

D’acord amb el conseller d’Educació i la consellera de Salut, Alba Vergés, present en la roda de premsa, «les escoles són segures», i agraïren “als professionals per vetllar pels protocols i mesures sanitàries», i a «l’alumnat per la paciència». Les dades, certament, són bones, sobretot considerant la situació: s’han tancat 31 centres en algun moment (el 0,61% del total, i tots escoles rurals o llars d’infants que tenien un o dos grups); 4 de cada 5 alumnes no han deixat d’anar a l’escola i 9 de cada 10 professionals no han passat cap confinament.

Les dades, però, no semblen tenir en compte, com denuncia CCOO, que la finalització del permís comentat, es produeix en un moment en què «ni la situació de salut de les persones vulnerables, ni les mesures de prevenció en els centres, ni per descomptat la situació sanitària, han millorat en absolut». El sindicat considera «molt greu que es faci retornar a la presencialitat aquest col·lectiu especialment sensible al gener, quan les mateixes autoritats sanitàries estan alertant d’una tercera onada de contagis».

D’altra banda, s’afegeix des de CCOO, «és inexcusable la manera com ha informat el Departament a les persones afectades, just abans d’un període no lectiu, sense possibilitat de gestionar la seva situació mèdica o el seu retorn de manera adequada ni amb la direcció del centre, ni amb les persones substitutes». El fet, així doncs, demostraria «no només la manca de consideració cap al seu personal, sinó també vers l’atenció educativa de l’alumnat, ja que no permet cap traspàs d’informació, ni de seguiment pedagògic, ni didàctic.»

De retruc, aquesta situació afecta les professionals substitutes que haurien perdut de forma sobtada la feina i deixat de cobrar el període no lectiu de Nadal.

Lluny queda ara l’agitació dels dies previs a l’inici de curs, quan el Departament anunciava la contractació d’unes 6.000 professionals, la majoria professorat, al mateix temps que els sindicats de forma unànime reclamaven que en realitat calien uns 40.000. Tot plegat, per la dita emergència sanitària, però en un context d’exigència de solució de greus problemes estructurals, com ara l’augment del percentatge del pressupost (inferior al del 2010), que està encara lluny de la mitjana europea.

En aquest context, l’anunci de posposar l’inici de les aules en tres dies, així com la de començar, amb el retorn, un procés de cribratges massius al personal de tots els centres, no són mesures que aconsegueixin apaivagar la preocupació dels diferents sectors afectats, ni pel que fa a la situació actual ni, menys encara, quan es mira el futur de l’Educació al país.

Related Articles

Deixa un comentari