Arbre caigut en un carrer de Terrassa (Foto: I.A.)
El sindicat UGT de Bombers de la Generalitat denuncià en un comunicat públic, amb data 11 de desembre, que “la primera resposta a la crisi de les ventades va arribar quan la situació de major risc ja havia passat i les ràfegues de vent ja havien desaparegut”.
En el seu comunicat, els treballadors defineixen la situació viscuda dimarts com de “descontrol” i “caòtica”. Asseguren que a les 7 del matí del dia 9 hi havia “els mateixos efectius que qualsevol altre dia normal (73 efectius, comptant bombers i comandaments)”, per una àrea que cobreix part del cinturó metropolità de Barcelona, amb poblacions com Sabadell, Terrassa i Badalona, amb més de 800.000 habitants. Això “tot i estar ben definida i avisada l’emergència”.
Afirma el comunicat d’UGT-Bombers de la Generalitat que a les 11 hores, just quan es registraven els moments més crítics, “el sistema informàtic d’alertes del 112 deixà de funcionar durant més d’una hora creant el descontrol entre els professionals i generant un caos encara major que va durar fins el matí següent”.
“La primera resposta a la crisis la dóna Protecció Civil sobre les 15hores”, sempre segons el comunicat d’UGT, elevant la fase d’emergència, tot plegat “quan la situació de major risc ja havia passat”.
Bombers de la Generalitat denuncia “falta de coordinació” entre les direccions generals de Protecció Civil i la d’Emergències, que “generen un problema greu que afecta a la prestació d’un servei públic”, que haurien tingut com a conseqüència la demora en l’atenció a moltes trucades, “en alguns casos de 12 hores”; alguns bombers van haver de treballar de 7 hores del matí fins a les 21 hores “sense rebre cap avituallament”; afegeix també que es van mobilitzar “vehicles que no tenien els mínims recursos materials”.
Tot això, conclou “sumant-hi una plantilla cansada i maltractada”. Aquesta situació és “insostenible”, assegura al temps que exigeix “posar les cartes sobre la taula i valorar el pla d’emergència acutal”.
Deixa un comentari