[Josep-Maria Font i Gillué] Denúncia: Blinkay (gestió aparcaments) i Ajuntament “estafen”

No Comment
captura de pantalla de la pàgina web de la transnacional Blinkay.

No m’agrada la cridòria, però massa sovint és el recurs eficaç i em sap greu. Intento ser breu i concís.

Un divendres de març del 2023 a les 9:40 aproximadament em va vèncer el tiquet d’aparcament a la Zona de Sant Pere (que, per cert, no sabem on comença ni a on acaba), entorn de l’avinguda Abat Marcet. Vaig deixar la zona de seguit. Cap a les 13:15 vaig a l’avinguda Puig i Cadafalch, anava tard a un enterrament. Intento pagar als parquímetres i no me’n vaig sortir, tot i ser usuari habitual, crec recordar que aquells dies els estaven canviant. Hi vaig deixar el cotxe, a les 13:30 acaba l’horari de pagament.

En tornar a recollir el cotxe, cap a les 14:00 trobo una sanció del vigilant, imposada perquè el reglament li ho permet, amb el següent text: «Per haver sobrepassat en més d’una hora l’aparcament». Evidentment, era mentida. Vaig protestar immediatament al 010, després em va arribar la sanció que vaig recórrer, per dues vegades almenys. Finalment, em diuen i es reafirmen en la sanció i si vull continuar haig d’anar al Tribunal Contenciós administratiu.

Vaig pagar la sanció, 50 euros –per curar-me en salut i evitar recàrrecs- i de seguit li ho vaig explicar amb un email a l’alcalde, que degudament assessorat em respon amb l’argumentació, que també de seguit em va donar telefònicament la funcionària de torn dels Aparcaments: L’aplicació va detectar que vostè tenia autorització fins a les 9:40 aproximadament, el vigilant va passar abans de les 13:30 i li va aplicar la sanció tenint en compte aquest horari d’inici.

L’aplicació, contràriament al que passa a Barcelona, no detecta ni el carrer, ni el número davant del qual has aparcat. Si hagués pagat al parquímetre en comptes de fer-ho amb l’aplicatiu informàtic, al meu entendre obsolet, podria -si conservés el tiquet- demostrar-ho. Per tant, com que hi ha molts espavilats, no van atendre els meus raonaments, i com que el funcionariat són autoritat tenen tota la veritat.

Fins avui cap més resposta, però vull que se sàpiga que Blinkay (transnacional de gestió d’aparcaments: “Queremos convertir las ciudades en espacios más sostenibles a través de la tecnología, desarrollando herramientas que permiten optimizar el estacionamiento tanto para operadores como para los usuarios.”, hom pot llegir a la seva pàgina web) i l’Ajuntament ens estafen en situacions com la que he relatat. I això és injust, més quan he donat les degudes explicacions, ara bé, jo no soc autoritat, i aquesta pensa que l’estafador puc ser jo. Hauré d’anar al Síndic? Quines ganes de fer perdre el temps a la ciutadania!

Josep-Maria Font i Gillué, 10 de maig del 2024

Deixa un comentari