La FAVT exigeix a l’Ajuntament: el manteniment dels comptadors d’aigua correspon a l’empresa pública

No Comment

Els comptadors pertanyen i han de rebre manteniment per part de l’empresa pública Taigua, reclama la federació veïnal, i demana que tres anys després de la municipalització de l’abastament de l’aigua, es desvinculi aquest servei de l’anterior concessionària.


Fa uns dies, TAIGUA, empresa municipal d’abastament d’aigua, ha enviat a tots els seus clients una carta informant que ja no es faria càrrec del cobrament del manteniment dels comptadors des de l’1 de gener, i que en tot cas es dirigissin a MINA per a qualsevol aclariment.

Doncs que ningú es dirigeixi en cap cas a MINA, s’han de dirigir a TAIGUA, que és la responsable i proveïdora de l’aigua a tots els efectes. Això vol dir, que han de rebre l’aigua en condicions i han de disposar del corresponent comptador, ja sigui de compra o de lloguer. I el manteniment d’aquest s’ha de fer amb un contracte amb TAIGUA a tots els efectes. I això és el que han de saber els veïns i veïnes.

Quan es va fer la municipalització del servei, volia dir de forma integral, i no a mitges. TAIGUA té l’obligació de resoldre i afrontar el tema dels comptadors i ha de ser aquesta qui ho faci d’una vegada, després de tres anys. EXIGIM doncs, que TAIGUA assumeixi aquest servei a tots els efectes i l’ofereixi a tots els seus clients.

Per tant, que cap veí/veïna signi cap contracte amb MINA, ho han de fer amb TAIGUA, i dirigir-se a aquesta empresa perquè els ho resolgui, i en cap cas es pot acceptar que defugi de les seves obligacions.

Què DEMANIN la informació necessària a TAIGUA tot exigint una solució, que en cap cas és derivar-ho a MINA.
I l’Ajuntament d’una vegada afronti el problema i apliqui solucions i doni els recursos suficients a TAIGUA per a exercir el millor servei i de forma integral, i els comptadors són part del servei. Per tant, si ha de reformar l’Ordenança per adequar-la, que ho faci i no perdi més temps. I d’una vegada, faci el Pla Director i el Pla de comptadors, que pot anar integrat al primer, o per la urgència, fer-lo específic de forma urgent.

El que no pot l’Ajuntament és defugir les seves obligacions, i anar allargant els processos que només generen confusió als usuaris i usuàries del proveïment d’aigua. La municipalització va ser una bona decisió, però ara cal tancar-la de forma correcta, i donar compliment a tot el que comportava, i en aquest sentit no està fent la seva feina, on temes com el dels comptadors haurien d’estar més que resolts. I treure d’una vegada a Mina de tota aquesta equació, ja que només genera confusió del procés.

En aquest sentit, la FAVT, l’Observatori de l’Aigua de Terrassa i l’AVV del Barri Segle XX, van celebrar una reunió per a valorar aquesta situació, i prendre les decisions corresponents per a exigir a l’Ajuntament de Terrassa, una solució urgent al problema dels comptadors, ja que la ciutadania afectada necessita respostes clares i sobretot solucions, que porten un retard de més de tres anys. Com altres aspectes que encara no s’han resolt i que són molt importants per al funcionament de TAIGUA i perquè aquesta tingui una estratègia clara cap a on anar durant els propers anys, com encara no disposar d’un Pla Director, ni d’un Pla de comptadors que només necessita modifica parcialment l’Ordenança. Hi ha uns quants municipis on el tema dels comptadors s’ha resolt, per tant, només cal aplicar el seu model.

Per tant, totes les tres parts van acordar una estratègia comuna, i sobretot, EXIGIR solucions d’una vegada sense més dilacions. També es va demanar una reunió urgent amb els responsables polítics, tècnics i la gerència de TAIGUA per a resoldre aquest tema d’una vegada.

Comunicat de la FAVT
Febrer 2022

 

Deixa un comentari