Més de 2.400 alumnes d’instituts catalans s’han format en economia social i finances ètiques durant el curs 2021-2022

No Comment

L’itinerari educatiu d’economia social i finances ètiques és una proposta pedagògica que ofereix la Confederació de Cooperatives de Catalunya, conjuntament amb el Departament d’Educació i el Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya, als instituts de Catalunya

Redacció

L’objectiu dels tallers és donar a conèixer el cooperativisme i l’economia social entre l’alumnat dels últims cursos d’ESO i que es familiaritzin en conceptes com l’emprenedoria col·lectiva, els valors cooperatius, el consum conscient o la banca ètica

Durant el curs escolar 2021-2022, 2.487 alumnes de 3r i 4t d’ESO de 19 instituts de Catalunya han participat en l’itinerari educatiu d’economia social i finances ètiques que impulsa la Confederació de Cooperatives de Catalunya conjuntament amb el Departament d’Educació i el Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya. Es tracta d’un recurs didàctic per incloure formació pràctica i específica sobre economia social i solidària i les finances ètiques en les matèries d’economia i emprenedoria.

A través de cinc mòduls pedagògics, formadors especialistes en la matèria i docents dels centres han presentat l’economia des d’una perspectiva de resolució de necessitats. Els estudiants han pogut fer un recorregut seqüencial per comprendre els aspectes claus de l’economia social i les finances ètiques i reflexionar sobre el valor econòmic que tenen algunes activitats quotidianes com la cura de les persones, les conseqüències ambientals i socials que impliquen les decisions de consum o els criteris que s’apliquen per diferenciar una entitat bancària convencional i una entitat de la banca ètica.

La Confederació de Cooperatives de Catalunya fa una valoració molt positiva de la implicació dels centres educatius als tallers en aquesta edició de l’itinerari educatiu d’economia social i finances ètiques als instituts catalans. Aquest és el segon curs en què s’ha inclòs en l’oferta curricular dels centres educatius catalans, formació específica sobre l’economia social i la creació d’empreses democràtiques centrades en les persones, la generació de feina estable i de qualitat i el creixement sostenible i arrelat al territori. En total, des de la primera edició de l’itinerari educatiu d’economia social i finances ètiques el 2019-2020 s’han format 8.300 alumnes de tot Catalunya.

L’itinerari educatiu d’economia social i finances ètiques està impulsat per la Confederació de Cooperatives de Catalunya i rep el suport del Programa d’Economia Social del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya.

Related Articles

Deixa un comentari