L’Institut Ègara, per tercer any, realitza els projectes d’aprenentatge d’economia solidària

No Comment
Professorat i alumnes a la sala de mercat l’ocasió i solidari.

Ainhoa García, Laia Molina, Yordis Fleites, Victor Villanueva són alumnes de 3r ESO de l’institut Ègara

Els alumnes de l’institut Ègara del barri de Can Parellada han tornat a col·laborar, per tercer any i amb molt d’èxit, amb les diverses entitats de comerç just del nostre municipi, Terrassa.


Executant aquest projecte d’Aprenentatge-Servei, que porta com a títol “Economies transformadores”. Gràcies a les 13 entitats socials i solidàries que els han donat aquesta oportunitat.

Els alumnes de 3r d’ESO, aquest 3r trimestre, han après com es treballa i què és la responsabilitat d’un projecte de tal complexitat. Han estat un total de 25 grups conformats per un total de 100 alumnes disposats a participar juntament amb les entitats d’aquesta iniciativa. Bea Martin, un any més ha tornat a ser la coordinadora d’aquest projected’Economies Transformadores.

Trobades a l’institut, al centre de l’entitat, assessorament i contacte diari, és el que les mentores de cada entitat han pogut fer possible amb la seva constància i dedicació per als alumnes.

Des de l’institut s’agraeix l’esforç, cooperació i disponibilitat per poder desenvolupar aquest projecte amb èxit.

“Sens dubte el millor que m’emporto són els valors ètics i poder arribar a conscienciar a la gent amb tot el que he après que abans no sabia” – David Movilla 3r d’ESO.

La justícia, la solidaritat i la sostenibilitat mediambiental, com ha destacat un dels alumnes que forma part d’aquest projecte, en David, són valors els quals hem tingut la sort d’aprendre, treballar i aplicar no només al treball sinó a la vida quotidiana. Créixer com a persona és un fet comú que comenten els participants. Molts també esmenten la similitud o fins i tot simulacre d’una situació que perfectament succeiria al món adult, com ara al treball. En resum, els col·laboradors coincideixen que ha sigut una experiència enriquidora i única, ja que havent col·laborat amb les entitats s’han adonat de la gran funció que aquestes porten a terme.

Equips netejant la riera al seu pas per Can Parellada

FUPAR, Cáritas, Prodis, MEL Educació Ambiental, (Chet) el Centre d’Estudis Històrics de Terrassa, Casal de la Dona, Adenc, Alternativa 3, ECO Inserció, Dones d’Aigua de Terrassa, Egarenca, Crisàlide Comunicació, la Vibria Intercultural, i el nostre diari Malarrassa, han estat les 13 entitats vinculades al món cooperatiu, local i col·laboradores.

Les activitats i treballs entre aquestes 13 entitats conjuntament amb els joves han estat variades.

Per exemple, els grups que col·laboren amb FUPAR i Prodis han tingut l’oportunitat de visitar la seu entitat. Han pogut veure com treballa l’entitat des de dins, i tot l’esforç que tot comporta.

Com a treball final, hem plasmat tot allò après mitjançant vídeos explicatius i entrevistes com les realitzades per a l’Egarenca, un tríptic informatiu el grup que col·labora amb Càritas, o presentacions i activitats lúdiques per realitzar, com han fet els companys que col·laborem amb FUPAR.

També el grup vinculat al diari Malarrassa que han estat els redactors d’aquest article, per donar visibilitat a tot el treball dut a terme aquest últim trimestre a l’INS Ègara i propagar i fomentar l’economia social i solidària als terrassencs que no coneguin aquestes entitats i el que aquestes fan.

Alumnes de 3r d’ESO de l’institut Ègara en una aula debatent sobre economia social i solidària

Alumnat de l’institut i entitats del barri, netegen la riera al seu pas per Can Parellada

Un grup d’estudiants de l’institut Ègara que conformen el grup ECO 4 promouen un mercat de roba solidari

Ainhoa García, Laia Molina, Yordis Fleites, Victor Villanueva

El passat dimarts 18 d’abril, l’alumnat voluntari de l’institut Ègara van organitzar-la recollida de roba de segona mà, donada per alumnat i professorat a la biblioteca del centre escolar. En aquest cas és el segon cop consecutiu que s’adhereixen a aquesta iniciativa tan solidària, i amb molt d’èxit!

Els va anar molt bé gràcies a l’esforç que van fer els membres d’aquest grup per tirar aquest projecte endavant, ja que cal remarcar que aquesta idea l’organitzen al seu temps lliure i fan un sacrifici enorme. És clar que tenen el suport incondicional del nostre centre i que són una colla de nois i noies molt responsables que saben com repartir-se el temps.

Però aquest projecte no queda aquí, realment tracta de fer una venda de roba amb totes les peces recollides per facilitar l’accés a les persones amb pocs recursos. Aquest mercat es va crear amb la iniciativa d’ajudar aquelles persones que treballen esclavitzades fabricant aquesta roba i en condicions infrahumanes.

Evidentment, també és un benefici per al nostre planeta, ja que promou la reutilització dels productes; d’aquesta manera podem donar-li una segona vida a aquesta roba, que possiblement acabaria a la brossa o sense cap ús. Hem de dir també que és una iniciativa amb uns resultats molt econòmics, pel fet que cada peça de roba es posa a la venda a 1 €.

Tots aquests diners recaptats aniran directament a les necessitats de l’institut, tant pel mobiliari del centre com per als estudiants amb pocs recursos que no poden pagar al complet les activitats que s’organitzen al mateix institut; incloses colònies, excursions, fins i tot material necessari per a un bon desenvolupament de l’àmbit educatiu.

Tota això no acaba aquí, de fet, l’any següent esperen amb ànsies fer-ho per tercer cop, i encara més gran! Volen ampliar les seves capacitats organitzant-lo no només per als estudiants del centre, sinó per a tot el barri de Can Parellada. Us animem perquè investigueu sobre el tema per adonar-vos-en què aquest projecte no només es realitza per evitar la compra innecessària de roba; sinó per conscienciar a la gent de com és de contaminant la indústria de la moda i de les injustícies socials que això comporta, ja que no tothom està al cas amb aquest tema i és molt necessari donar-lo a conèixer. Us esperem al proper recapte de roba!

Related Articles

Deixa un comentari