Des del passat 14 de juliol, un dels dos carrils de circulació al vial sud de l’avinguda Béjar s’ha destinat a crear 86 places d’aparcament exprès i 34 places d’aparcament per a motocicletes. L’entitat per la promoció de la bicicleta, BiTer, tot i veure amb bons ulls aquestes mesures per tal d’afavorir el comerç de l’eix, les necessitats del veïnat i reduir l’aparcament incívic, considera que, ara, les condicions de circulació per a la bicicleta en aquest vial han empitjorat. I abans tampoc no eren gaire amables.
De fet, el col·lectiu afirma que “no queda clar si els ciclistes hem de circular per l’espai estret que queda entre els vehicles aparcats a l’àrea exprés i el carril de circulació o hauríem de circular pel centre del carril restant de circulació com qualsevol altre vehicle”. Totes dues opcions no són amables per a les bicicletes i, a més, prohibides per a les persones usuàries de VMP (el límit de l’avinguda. és de 50 km/h).
BiTer demana que es busqui una solució per convertir l’avinguda en un eix amable per a les bicicletes i patinets elèctrics. I apunta com una possible solució el fet de destinar un dels dos carrils de circulació del vial nord a un carril bici de doble sentit a tota l’avinguda Béjar. També proposten que es limiti la velocitat a 30 km/h, com s’ha fet a moltes altres avingudes semblants, i on es pinti un pictograma per recordar que bicicletes i patinets poden circular pel centre del carril.
Font: biter.cat
Deixa un comentari