«No a un MacDonalds’s a Terrassa» és el lema d’una campanya (https://www.change.org/p/no-a-un-mcdonald-s-a-terrassa) iniciada aquesta setmana i a la qual més de 200 persones han donat suport ja signant la petició contra la instal·lació d’un nou establiment de la coneguda, controvertida i, fins i tot, denunciada cadena internacional de restauració a la ciutat.
Iniciada a la plataforma Change.org per una veïna de la ciutat, la campanya alerta que la cadena estadounidenca de menjar ràpid ja ha començat les obres d’un nou restaurant, que obriria 24 hores al dia, a l’entrada de Terrassa, al costat de l’estació d’autobusos.
«A Terrassa estem acostumats a aquest tipus d’invasions corporatives (Mediamarket, Nike, Mercadona, etc.)», denuncia la promotora de la recollida de signatures, Berta Homs, «però ha arribat l’hora de dir prou». L’escrit apunta que és contradictori fer «campanyes per promoure el comerç local i de proximitat o per combatre la obesitat infantil si permetem que el monstre per excel·lència posi els tentacles al costat de casa nostra».
Així mateix, amb una perspectiva més general, afirma que és incompatible «gastar tants diners i esforços per construir una societat més conscient, responsable i justa si ens ho carreguem tot amb un happy meal».
Sense cap suport públic al darrere, el cert és que la petició de la Berta Homs connecta amb les preocupacions de bona part de la ciutadania en relació amb la política de l’actual equip de govern sobre comerç, concessió d’espais, via pública i permisos d’ús a grans cadenes i àrees comercials. Associacions veïnals i la pròpia FAVT, així com alguns grups polítics a l’Ajuntament han expressat reiteradament protestes al respecte, al temps que demanat definició d’una política clara i coherència.
Possiblement per això és que, en el comunicat, ben curt, publicat a Change.org, la Berta planteja ràpid: «No cal que tornem a repassar totes les raons per posar de cara la paret a McDonald’s, tots les coneixem». Així doncs, proposa, cal que «anem al gra!». Perquè, informa, «els papers ja estan firmats i l’ajuntament segurament ja ha cobrat el xec». Però la batalla no està perduda.
La promotora de la recollida de signatura informa que a Olot van aconseguir que es tanqués un local de la mateixa cadena dos anys després d’obert. Planteja, per tant, una campanya de llarga abast, «cal tocar el crostó tant com es pugui, i es pot començar amb change.org». I conclou: «Aquesta recollida de firmes pretén enviar un missatge clar a l’ajuntament: no volem ser una ciutat genèrica, no volem un McDonald’s a Terrassa».
Deixa un comentari