A finals d’Abril, la Favt va presentar una instància a l’Ajuntament en la qual explicava que “als autobusos urbans terrassencs estaven sortint defectes els quals eren responsables de les incomoditats i inseguretat dels usuaris del servei”. Un exemple és el dels «entapissats trencats dels seients, les portes que no s’obrien bé i de moviments irregulars i frenades brusques en la conducció».
A la mateixa instància sol·licitaven, en primer lloc, que «l’Ajuntament exigís a TMESA l’estricte compliment dels protocols de seguretat i manteniment en totes les unitats del servei d’autobusos urbans i, en segon lloc, que l’Ajuntament es reunís amb la FAVT per a dialogar i aclarir diferents qüestions relacionades amb el tema».
En resposta, es va fer una reunió el 20 de maig, amb presència del regidor Alfredo Vega, la cap de servei de mobilitat Rosa Sáenz, i Susi López, màxima responsable tècnica del departament de Mobilitat, junt amb diversos representants de la FAVT. Els representants municipals van informar a la FAVT de l’elaboració d’un estudi intern de l’estat de totes les unitats de la flota d’autobusos de TMESA en el qual, a més d’anotar-se algunes deficiències menors, hi constava la planificació d’aspectes a millorar.
Després d’això i fins a data d’avui, afirmen des de la Favt, «no hem rebut cap més informació».
Les coses van pitjor encara al juliol
Les millores que en teoria s’haurien d’haver fet, no s’han notat pas. Ans el contrari, aquest mes de juliol, de calor intensa i prolongada, els defectes en els autobusos s’han fet encara més evidents. El malestar ciutadà es centra vers les incomoditats que es pateixen en els trajectes. Diverses associacions de veïns s’han fet ressò i ens ho han transmès a la FAVT. La queixa més repetida és la falta d’aire condicionat, destacant les línies 3, 7 i 8, encara que n’hi ha d’altres. Entre molts dels clams rebuts i dels que corren per les xarxes socials, a tall d’exemple la Favt cita el següent:
“Bus línea 3 ayer 20 y hoy 21 de Julio a las 13:30. Insoportable e increíble con el calor que hace y sin aire acondicionado y ventanas que no se abren. La gente bajándose antes de llegar al destino porque no podían soportarlo y se mareaban (…)”.
Amb data 27 de juliol, la Favt ha fet públic un comunicat en el que denuncia aquests fets i adverteix que si «això és molt greu pels usuaris de TMESA, què passa amb els xofers, ells que no poden baixar dels autobusos? I si es mareja algun d’ells o d’elles i es produeix un accident? De qui serà la responsabilitat?» es pregunten els representants de la federació veïnal.
El problemes, però, no acaben aquí. A més, n’hi ha d’altres:
– Avaries inusuals però cada vegada més freqüents: alguns busos s’han encès i d’altres han tret fum; un va anar traient oli durant el seu recorregut.
– Horaris irregulars de les línies: Autobusos aturats una estona per l’escalfament excessiu dels motors. I precisament dels que sí portaven l’aire condicionat funcionant.
Des de la FAVT consideren molt greus aquests problemes, que «són conseqüència directa de l’envelliment i les males condicions de la flota d’autobusos de la nostra ciutat». Per aquest motiu sol·licita que l’Ajuntament de Terrassa exigeixi a TMESA «l’adopció a curt termini de les mesures necessàries per corregir les deficiències exposades que perjudiquen als ciutadans de la nostra ciutat»; i dos, la convocatòria al setembre d’una reunió en la que participi el gerent de TMESA, els responsables i tècnics competents de l’Ajuntament de Terrassa i responsables de la FAVT per tal d’informar de les millores ja realitzades als autobusos, les que tinguin pendents i la previsió de renovació de la flota d’autobusos.
Deixa un comentari